۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
بررسی مسائل مشکلات عشایر در حضور وزیر جهاد کشاورزی
رئیس فراکسیون عشایری مجلس تشریح کرد

بررسی مسائل مشکلات عشایر در حضور وزیر جهاد کشاورزی

رئیس فراکسیون عشایری مجلس با اشاره به نشست با وزیر جهاد کشاورزی، گفت: در این نشست تأکید شد از ظرفیت قانون بودجه برای حمایت از عشایر استفاده شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی کریمی فیروزجائی، در تشریح نشست بعد از ظهر امروز (دوشنبه، ۱۸ مهرماه) فراکسیون عشایری مجلس که با حضور علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور عشایری، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و جمع قابل توجهی از نمایندگان برگزار شد، گفت: در ابتدای نشست امروز، نمایندگان نسبت به کمبودها و مشکلات عشایر مباحثی را مطرح کردند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست به ضعف در خدمات رسانی به عشایر به ویژه در حوزه تأمین زیرساخت‌ها، ایل راه‌ها، تأمین آب شرب، شبکه مخابرات، آموزش و پرورش، بهداشت و تأمین علوفه اشاره و از عدم برنامه ریزی دولت در خرید تضمینی گوشت دام از عشایر انتقاد شد.

وی اضافه کرد: در این نشست تأکید شد وزارت جهاد کشاورزی همان نگاه و حساسیتی که به حوزه گندم دارد را در حوزه گوشت قرمز هم بکار گیرد و همچنین نمایندگان نسبت به اینکه دامدار و عشایر مجبور به ذبح دام مولد خود می‌شوند، هشدار دادند.

کریمی فیروزجایی تأکید کرد: یکی از راهکارهای پیشنهادی در این نشست این بود که از ظرفیت محل بند (ط) تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ استفاده شود و بر همین مبنا طرح دو فوریتی توسط کمیسیون کشاورزی مجلس به صحن مجلس ارائه شود تا وزارت جهاد کشاورزی اجازه داشته باشد تا ۳۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش اموال مازاد درآمد ناشی از تهاتر داشته باشد که از این محل کمک ویژه ای به عشایر شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اضافه کرد: مجلس به ویژه فراکسیون عشایری رقم قابل توجهی را برای حمایت از عشایر در قانون بودجه سال ١٤٠١ پیش بینی کرده است که نسبت به سال‌های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است ولی سازمان برنامه و بودجه نسبت به تخصیص اعتبارات ضعیف عمل نموده است لذا در این نشست تأکید شد که ردیف‌های در نظر گرفته شده در قانون بودجه توسط سازمان برنامه مشخص و اعتبارات تا پیش فرارسیدن محدودیت فصلی، به سازمان امور عشایر اختصاص پیدا کند.

کد خبر: ۱۸۰٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha