۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
صدور مجوز جایگاه سوخت باید از سایر کسب و کارها متمایز شود
مدیر بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی:

صدور مجوز جایگاه سوخت باید از سایر کسب و کارها متمایز شود

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: صدور بدون محدودیت مجوز برای جایگاه‌های سوخت و مقایسه آن با سایر کسب و کارها امکان پذیر نیست.

به گزارش بازار، علی اکبر عرب عامری گفت: اصلی‌ترین فعالیتی که اکنون مدیریت بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال کار کردن روی آن است، مربوط به درگاه ملی مجوزها و صدور مجوز برای احداث جایگاه‌های سوخت درون و برون شهری می‌شود؛ در تمامی کلانشهرها بدون محدودیت، اعطای امتیاز جایگاه‌های سوخت را داریم و صرفا باید سند مالکیت و کاربری زمین مشخص باشد، اما در سایر قسمت‌های کشور، با توجه به تعداد جایگاه‌هایی که در حال حاضر وجود دارد، طبق مصوبات هیئت مدیره شرکت و بررسی سایر شاخص ها، اعطای مجوز انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این حوزه کاملا آماده است و اخیرا ۱۵ مجوز جدید صادر کرده ایم. با توجه به این که قیمت‌ها حاکمیتی است و حتی میزان و نرخ خرید سوخت از ما و فروش آن به مصرف کننده حاکمیتی و طبق مصوبات دولت است، قاعدتا باید سازو کار مشخصی داشته باشد و این که با سایر کسب و کارها مقایسه شود، صحیح نیست.

عرب عامری تاکید کرد: صدور مجوز بدون هیچ محدودیتی، ضررهای مالی برای جایگاهداران، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و دولت خواهد داشت.

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی یک شرکت خدماتی است و قاعدتا در بعضی از نقاط کشور به دلیل این که میزان فروش بسیار پایین است و از طرفی وظیفه خدمات رسانی داریم، مجبور به پرداخت کارمزد متمم به جایگاهداران هستیم که مبلغ چشمگیری است.

وی گفت: بر همین اساس، باید شیوه نامه‌هایی برای توزیع تعداد جایگاه‌ها در کشور با توجه به میزان مصرف و شرایط جاده‌های مواصلاتی تدوین شود که این شیوه نامه تدوین شده و به تصویب هیئت مدیره شرکت‌های ملی پخش فرآورده‌های نفتی و پالایش و پخش رسیده و به عنوان یک معیار سنجش، در کل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۸۰٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha