لزوم حمایت دولت برای خرید ادوات کشاورزی

لزوم حمایت دولت برای خرید ادوات کشاورزی

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماشین آلات و ادوات کشاورزی ایران گفت: تولیدکننده در تنگنا قرار دارد و نمی‌تواند تولیدات خود را حتی در بازار داخلی بفروشد، زیرا کشاورز توانایی پرداخت نقدی ندارد.

به گزارش بازار، حسین صالحی افزود: با توجه به تولیدات انبوه ادوات کشاورزی، متاسفانه از آبان پارسال با وجود اینکه کشاورزان حدود ۶ سال در نوبت تحویل کمباین و ادوات کشاورزی هستند بانک کشاورزی به علت کمبود منابع مالی، نتواسته به کشاورزان تسهیلات پرداخت کند.
وی اضافه کرد: در حالیکه خرید کشاورز وابسته به تسهیلات بانکی است و سایر بانک‌ها چنین تسهیلاتی ندارند از این رو دولت باید تدابیری بیندیشد تا اینگونه تسهیلات را بانک کشاورزی پرداخت کند.

صالحی با بیان اینکه تا کنون اقدامی از سوی دولت و مجلس نشده است گفت: تولیدکننده در تنگنا قرار دارد، زیرا نه می‌تواند صادر کند نه در بازار داخلی محصول خود را بفروشد.

وی افزود: در این شرایط بسیاری از واحدها، هنوز تولید خود را شروع نکردند و آن‌هایی هم که فعال هستند با نیمی از ظرفیت فعالیت می‌کنند و اگر وضعیت تغییر نکند اکثر واحدها تعطیل می‌شوند.

بر اساس این گزارش: بیش از ۵ هزار واحد تولید ادوات کشاورزی در چند دهه گذشته مجوز بهره برداری گرفته اند که هم اکنون حدود ۱۰۰ واحد فعال هستند و بقیه تعطیل شده اند.

کد خبر: ۱۸۰٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha