۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
برنامه هلدینگ صدر تامین برای انتشار اوراق تبعی بزودی اعلام می شود
مدیرعامل کارگزاری صبا تامین:

برنامه هلدینگ صدر تامین برای انتشار اوراق تبعی بزودی اعلام می شود

حسن پور، مدیرعامل کارگزاری صبا تامین از برنامه انتشار اوراق تبعی توسط هلدینگ صدر تامین خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از بورس کالا، وحید حسن پور، مدیرعامل کارگزاری صبا تامین با بیان اینکه اوراق تبعی به نوعی تسهیل دهنده در زمینه ایجاد تضمین حداقلی در راستای سودآوری سهامداران است، گفت: این ابزار در کنار سایر ابزارهای مشابه از قبیل آپشن می تواند نقش موثری در تضمین سودآوری و بازگشت اعتماد افراد داشته باشد و به ماندگاری سرمایه در بازار کمک کند.

وی افزود: البته نمی توان گفت این ابزار به تنهایی برای بازگشت اعتماد و ماندگاری سرمایه گذاران در بازار کافی است و به واسطه ریسک های موجود در بازار سرمایه در راستای پیش بینی پذیری بازار می تواند به نوعی تسهیلگر باشد. با این حال ابزارهایی شبیه اوراق تبعی در شرایط فعلی می تواند موثر باشد.

حسن پور با اشاره اینکه در طول یک سال و نیم اخیر نقدینگی بازار سرمایه رقم بالایی بوده است، اظهار کرد: برای حفظ نقدینگی موجود در بازار اوراق تبعی می‌تواند کمک کند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه صبا تامین جزو نخستین مجموعه های منتشرکننده اوراق تبعی بوده است، گفت: در سال گذشته و با هدف تامین مالی روی نماد تاصیکو این اوراق منتشر شد و سررسید این اوراق آبان امسال است و افرادی که این اوراق را خریداری کرده بودند بازده ۲۳ تا ۲۴ درصدی را کسب کردند؛ برنامه برای انتشار مجدد اوراق بر روی این نماد وجود دارد.

حسن پور ادامه داد: صدر تامین در سال جاری نیز برنامه هایی برای انتشار اوراق تبعی دارد و در همین راستا گزارش های توجیهی در دست بررسی و تهیه است و در صورت کسب تاییدیه از سوی نهاد ناظر به زودی اخبار آن منتشر میشود.

وی یادآور شد: اوراق تبعی به دو دسته قابل تقسیم هستند؛ نخست آن دسته از اوراقی که بیمه سهام محسوب شده و حداقل سودآوری را تضمین می کنند و دوم آن دسته از اوراقی که با هدف تامین مالی منتشر می شوند. دسته دوم با وجود اینکه به سمت خرید بازار سرمایه کمک می کند اما هدف آن تامین مالی است در واقع هدف تضمین حداقل بازده سود نبوده و تامین مالی را دنبال می کند، کما اینکه کسب سود تضمین شده را نیز به همراه دارد.

مدیرعامل صبا تامین تصریح کرد: اوراق تبعی به نوعی از تامین مالی از طریق فروش سهام توسط هلدینگ ها و شرکت های بزرگ بازار جلوگیری می کند.

وی در خاتمه تاکید کرد: تمامی این ابزارها به فعال شدن بازار کمک خواهند کرد و می بینیم که ابزارهایی نظیر آپشن در طول چند ماه اخیر تا چه میزان رونق پیدا کرده اند اما همه اینها نیازمند بستری تحت عنوان پیش بینی پذیری بازار دارند و پیش بینی پذیری عامل اساسی برای کارایی ابزارهای مذکور هستند.

کد خبر: ۱۷۹٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha