۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
ریزش جفت ارز یورو به دلار در بازار| تعیین نقاط حمایت و مقاومت بعدی
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش جفت ارز یورو به دلار در بازار| تعیین نقاط حمایت و مقاومت بعدی

با افزایش میزان بدبینی سرمایه گذاران نسبت به اقتصاد اروپا و ارز رسمی آن یعنی یورو، جفت ارز یورو/دلار همزمان با بازگشایی بازارها بار دیگر دچار ریزش شده و به ۰.۹۷ رسید.

به گزارش بازار، با افزایش میزان بدبینی سرمایه گذاران نسبت به اقتصاد اروپا و ارز رسمی آن یعنی یورو، جفت ارز یورو/دلار روز دوشنبه و همزمان با بازگشایی بازارها بار دیگر دچار ریزش شده و به ۰.۹۷ رسید.

بر اساس این گزارش، با کاهش ارزش این جفت ارز، یورو برای چهارمین روز متوالی در برابر دلار دچار ریزش شده و این در حالیست که شاخص دلار بار دیگر تقویت شده است؛ موضوعی که می تواند به ریزش بیشتر ارزش یورو در برابر دلار آمریکا منجر شود.

شاخص دلار در اویل روز دوشنبه به بالاترین سطح خود طی دو هفته اخیر رسیده و به بالای ۱۱۳ حرکت کرده است. از سوی دیگر، افزایش پیش بینی ها مبنی بر احتمال افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره بانکی در آمریکا برای ماه نوامبر، می تواند منجر به افزایش شاخص دلار و همچنین ریزش بیشتر جفت ارز EUR/USD شود.

دلیل دیگر رزیش ارزش یورو، کاهش بیشتر بازدهی اوراق قرضه ده ساله آلمان بوده که چشم انداز اقتصادی بزرگترین اقتصاد اروپا را تا حد زیادی زیر سوال برده است.

عقب نشینی دولت اوکراین در برابر روسیه نیز از جمله دلایل دیگر افزایش نا امنی اقتصادی ناشی از تنش های سیاسی در قاره اروپا بوده و این در حالیست که اقتصاد بریتانیا نیز همچنان در حالت افول قرار دارد.

به اعتقاد کارشناسان، مجموع این عوامل منجر به ایجاد ترس شدید در بازار منطقه یورو و در نتیجه، احتمال رخداد یک رکود اقتصادی بزرگ در این منطقه خواهد شد که البته به ضرر یورو و اقتصاد اروپا منجر می شود.

پیش بینی نرخ EUR/USD

جفت ارز یورو/دلار اوایل روز دوشنبه با ۰.۴۳ درصد افت به ۰.۹۶۹۸ رسدیه و سپس به حمایت فوری خود یعنی ۰.۹۵۳۵ (کف قیمت ۲۸ سپتامبر) ریزش کرد. در حال حاضر، حمایت های بعدی پیش رو، روی ۰.۹۴۱۱ و نهایتا، ۰.۹۳۸۶ قرار دارند.

اما در صورت بازگشت قیمت از همین نقطه، نخستین مقاومت پیش رو روی ۰.۹۹۹۹ (اوج هفتگی ۴ اکتبر) قرار دارد که در صورت عبور نرخ از این مقاومت، هدف بعدی روی ۱.۰۰۰۳ (SMA۵۰) قرار خواهد داشت.

کد خبر: ۱۷۹٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha