۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
 استراتژی های مختلف سرمایه گذاری در بورس کدامند
تازه واردهای بورسی حتما بخوانند

استراتژی های مختلف سرمایه گذاری در بورس کدامند

تازه واردان بورسی برای اینکه بتوانند به صورت طولانی مدت در بورس فعال باشند نیاز به استراتژی صحیح در بازار سرمایه دارند.

وحید بلالی؛ خبرگزاری بازار_ شاخص کل در سه روز اخیر کار خود را با اصلاح آغاز کرده تا روند بازار در چند روز گذشته به صورت نوسانی و ریزشی برود، منفی شدن در این روزهای بازار بسیار خوب و قابل تامل بوده و باعث شد تازه واردان بورسی نیز تجربه ای جدید به دست آوردند و به خوبی درک کردند که بازار همیشه صعودی نیست و باید برای روزهای ریزش بازار نیز برنامه ای داشت. در این گزارش چند استراتژی را برای حفظ سرمایه به تازه واردان بورسی ارائه می دهیم:
استراتژی سر ریز سود

این استراتژی، استراتژی کم ریسک برای افزایش ضریب بازدهی سرمایه است، زمانی که یک نماد رشد خود را انجام داده و از لحظا الیوتی ۲۶۱ درصد موج اول را طی کرده است می توان با استراتژی سرریز سود، سودهای به دست آورده در نمادهایی که تازه رشد خود را آغاز کرده اند و سرمایه اصلی را حفظ کرد، البته این روش برای تازه واردان بورسی روشی ساده بوده و می توانند آن را به راحتی اجرایی کنند.

کسب سود و خارج کردن سرمایه اصلی

یکی دیگر از استراتژی ها خارج کردن سرمایه اصلی بعد از سود قابل توجه است، وقتی ۵۰ تا ۱۰۰ درصد در سبد کلی پرتفو در حال سود هستید برای اینکه معاملات به صورت کم ریسک تر باشد می توان به اندازه سود کسب شده از سرمایه اصلی را برداشت کرد تا در مواقع اصلاح قیمتی به مشکل و استرس خاصی برخورد نکرد.

سرمایه گذاری بلند مدت در سهام بنیادی

سرمایه گذاری بلند مدت کم ریسک ترین و بهترین نوع سرمایه گذاری برای تازه واردان بورسی است البته در این روش باید در سهام شرکت های بنیادی مانند پتروپالایشگاهی، فلزات اساسی، فرآورده های نفتی، شیمیایی ها سرمایه گذاری کرد و نگاهی حداقل دو ساله به بورس داشت، البته هر چقدر نگاه به بورس بیشتر باشد سودهای کسب شده نیز بیشتر خواهد شد، به عنوان نمونه سرمایه گذاری پنج ساله یکی ازراه های رشد سهام و چند برابر شدن آن است.

استراتژی نوسان گیری

این استراتژی تنها برای حرفه ای های بازار بوده و تازه واردان باید به شدت از انجام آن پرهیز کنند، در این روش فرد باید علاوه بر تسلط بر عوامل بنیادی و رصد اخبار و اطلاعات شرکت عوامل تکنیکال را نیز به صورت ویژه رصد کرده تا بهترین زمان وارد و بهترین زمان خارج شود.

استراتژی سرمایه گذاری طلا در بورس

این استراتژی کم ریسک بازاربه عنوان یک استراتژی مناسب برای حفظ سرمایه است، فرد می تواند نیمی از پرتفوی سرمایه گذاری خود را سهام طلایی در بورس بخرد، لوتوس نمادی است که می توانند سرمایه گذاران می توانند آن را نیمی از پرتفوی خود قرار دهند.

اصولگرایی در معاملات

البته علاوه بر موارد فوق یک معامله گر حرفه ای باید از لحاظ کاری اصولگرا باشد( البته معنای اصولگرایی به معنی مفهوم رایج سیاسی آن نیست)، اصولگرایی در معاملات یعنی فرد به تحلیل های حرفه ای خود پایبند بوده و از طمع و حرص بیجا خود را در امان نگه دارد، وقتی نمادی بیش از ۲۶۱ درصد رشد کرد آن را بفروشد زیرا ممکن است به یک باره در وضعیت صف فروش قرار گرفته و سودهای کسب شده از بین برود. ایمان داشتن به استراتژی و حفظ سودهای کسب شده مهمترین نکته ای است که می تواند موفقیت فرد در بورس را تضمین کند.

کد خبر: ۱۷٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha