۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
متناسب‌سازی حقوق از سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

متناسب‌سازی حقوق از سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود

گودرزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه حقوق مشمولان قانون کار از اول فروردین‌ماه افزایش پیدا کرد گفت: متناسب‌سازی حقوق نیز از سال ۱۴۰۲ انجام خواهد گرفت.

به گزارش بازار، حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه این لایحه، یک لایحه پیشنهادی است و باید در مجلس اصلاح شود گفت: همان‌طور که حقوق مشمولان قانون کار یعنی بازنشستگان و مستمری‌بگیران و شاغلان ۳۸ درصد و ۵۷ درصد اضافه شد این انتظار ایجاد شد که باتوجه‌به افزایش تورم در سال جاری حقوق کارکنان کشوری و لشکری هم اصلاح شود.

وی در ادامه این مطلب افزود: اگر این لایحه مصوب شود و به تأیید شورای نگهبان نیز برسد از اول شهریور قابل پرداخت خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دو فوریت این لایحه روز گذشته تصویب شد و روز چهارشنبه این هفته هم در کمیسیون‌های تخصصی یعنی برنامه‌وبودجه و کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گودرزی همچنین در مورد تأمین منابع برای افزایش حقوق نیز گفت: باتوجه‌به اینکه دولت خودش لایحه را فرستاده؛ لذا منبع آن را می‌پذیرد و توانایی پرداخت را هم دارد مگر اینکه مجلس درصد افزایش حقوق را افزایش دهد که در این صورت باید تعیین محل شود و البته به‌احتمال‌قوی مجلس حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را درصدی افزایش خواهد داد.

این نماینده مجلس در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: پیشنهاد مجلس به‌احتمال‌قوی افزایش حقوق‌هاست و در این هفته سعی می‌کنیم ردیف‌ها و منابعی را هم برای تأمین مالی آن پیدا کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه حقوق مشمولان قانون کار از اول فروردین‌ماه افزایش پیدا کرد گفت: متناسب‌سازی حقوق از سال ۱۴۰۲ انجام خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۷۹٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha