۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹
لیست مشتریان نفتی ایران تغییری نکرده است| شروع بازاریابی های جدید برای فروش نفت خام
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار:

لیست مشتریان نفتی ایران تغییری نکرده است| شروع بازاریابی های جدید برای فروش نفت خام

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: از اواخر دولت قبل تاکنون مشتریان نفتی ایران تغییری نکرده است و فروش نفت هم به همان منوال گذشته بوده است.

هادی بیگی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار در زمینه افزایش تولید نفت و آماده سازی زیرساخت ها پیرو هرگونه افزایش در تولید گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید نفت کشور حدود ۴ میلیون بشکه در روز است.

وی تاکید کرد: از این مقدار دو ملیون بشکه نفت و معیانات گازی به پالایشگاه های داخلی داده می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در ادامه حدود دو میلیون بشکه نفت در روز برای صادرات مورد استفاده قرار می گیرد اما صادارت ما به این میزان نیست.

این نماینده مجلس بیان کرد: کسانی که می گویند زیرساخت های ما برای تولید نفت در کشور کافی نیست اگر منظورشان تا حدود ۴ میلیون بشکه است که باید گفت ما زیر ساخت لازم برای تولید نفت تا مرز۴ میلیون بشکه در روز را داریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اگر روزی توافقی با غربی ها صورت گیرد و پیرو آن ما به دنبال صادرات ۳ میلیون بشکه نفت باشیم، یعنی اگر تولید نفت در کشور بالا برود، حتما باید آن موقع به دنبال سرمایه گذاری در حوزه نفت رفته و میادینی که پیش از این کاهش تکلیفی داشته اند، مجدد به میدان بازگردانیم و یا میادین جدید را توسعه دهیم.

بیگی نژاد تصریح کرد: تاکنون برای میزان فعلی تولید نفت مشکلی در زمینه زیرساخت ها نداشته ایم و تنها برای فروش نفت مشکل داریم.

عضو کیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر مشکل فروش نفت ایران حل شود و ظرفیت تولید به بیش از ۴ میلیون بشکه نفت در روز برسد، آن موقع باید برویم و میدان راتوسعه دهیم و زیر ساخت ها را فراهم کنیم.

این نماینده مجلس درباره مشتریان نفتی ایران بیان کرد: تقریبا در زمینه مشتریان نفتی ایران هیچ تغییری نداشته ایم؛ از اواخر دولت قبل تاکنون مشتریان نفتی ایران تغییری نکرده است و فروشمان هم به همان منوال گذشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: فروش نفتمان از لحاظ مقدار خیلی تفاوتی با گذشته نداشته است اما دو اتفاق در سایر موارد رخ داده است. یک اینکه بازاریابی های جدیدی برای فروش نفت صورت گرفته و دوم؛ پولی که از فروش نفت حاصل می شود به کشور برمی گردد.

کد خبر: ۱۷۹٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha