۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
تولید سالانه ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در سطح کشور
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

تولید سالانه ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در سطح کشور

اصفهان - توسلی زاده، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در سطح کشور تولید می شود که برای فروش آنها درصدد برگزاری رویدادهای محصول گرا هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار صادق توسلی زاده ظهر پنج شنبه در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در دوره جدید اظهار داشت: تامین امنیت غذایی مردم یکی از راهبردهایی است که به شدت توسط این وزارتخانه پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در سطح کشور تولید می شود، ابراز داشت: به منظور معرفی و فروش مطلوب این تولیدات برگزاری رویدادهای محصول گرا در سطح کشور یکی از برنامه های این وزارتخانه است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه باید برای حفظ میراث و فرهنگ کشور تلاش کرد، تصریح کرد: برخی از این تولیدات کشاورزی بخشی از فرهنگ مردم ایران است که باید برای آنها ارزش و احترام گذاشت.

وی گفت: کاشان اولین شهر در سطح کشور است که برنامه تخت عنوان نظام کشاورزی مبتنی بر قنات در سطح کشور ثبت شده است.

توسلی زاده با بیان اینکه این رویدادهای محصول گرا در دیگر شهرهای دیگر هم اجرا می شود، افزود: شهر ملایر در زمینه تولید انگور و شهر قائنات هم در زمینه تولید زعفران در مورد رویدادهای محصول گرا فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه کاشان در زمینه تولید گلاب و عرقیات هم از شهرهای پیشتاز در ایران و جهان است، خاطرنشان کرد: با برگزاری رویدادهای محصول گرا می توان در جهت گسترش و ترویج صنعت گردشگری هم اقدام کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ایران در هشت محصول زراعی جز ۱۰ کشور نخست دنیا و در ۱۵«محصول باغداری هم جز ۱۰ کشور نخست دنیا است.

کد خبر: ۱۷۹٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha