۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
کوهپایه سیل‌خیزترین شهرستان اصفهان| ساماندهی مسیل‌ها ضروری است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هشدار داد؛

کوهپایه سیل‌خیزترین شهرستان اصفهان| ساماندهی مسیل‌ها ضروری است

اصفهان - شیشه فروش؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه کوهپایه سیل خیزترین شهرستان استان اصفهان است، گفت: باید باید برای مقابله با شرایط خاص جوی آمادگی داشته باشیم.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به وقوع برخی از سیلاب ها در سال جاری اظهار داشت: به نظر می‌رسد باید برای پیشگیری از پیامدهای ناگوار این وقایع تدابیر لازم همچون لایروبی های لازم توسط دستگاه ها و متولیان امر صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه طبق بررسی های به عمل آمده شهرستان کوهپایه سیل خیزترین منطقه در سطح استان اصفهان است، ابراز داشت: این شهرستان به خصوص در سال جاری در این موضوع پیشتاز بوده است و باید این موضوع مورد توجه مدیران و مسئولان استان و شهرستان کوهپایه باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شهرستان کوهپایه دارای رودخانه ها و آبراه های متعدد روستایی است، تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش های این شهرستان عدم وجود سیل بند و خاکریزهای مناسب و استاندارد است.

وی با اشاره به اینکه این چالش ها به خصوص عدم وجود خاکریز مناسب بیشتر شهرک صنعتی این شهر و شهرک صنعتی شهر تودشک را تهدید می کند، تصریح کرد: باید تدابیر لازم برای پیشگیری از وقوع هرگونه پیامد ناگوار اندیشیده و به کار بسته شود.

شیشه فروش با بیان اینکه جلساتی هم برای این موضوع برگزار شده است، خاطرنشان کرد: ساماندهی مسیل های داخلی شهری و روستایی و اقدامات شهرداری می تواند در راستای کاهش خطرات سیل موثر باشد.

وی با بیان اینکه انجام مطالعات کامل بالادست و پایین دست این شهرستان ضروری است، افزود: تامین اعتبار برای ساحل سازی رودخانه شهر تودشک و اصلاح کالورت ( سازه ای برای انتقال آب از یک سوی خاکریز به سمت دیگر ) برای ورودی شهرستان کوهپایه ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: وقوع بارش‌های ناگهانی و سیلابی مانند آبان سال گذشته قابل پیش بینی نیست اما باید برای مقابله با شرتیط خاص جوی آمادگی داشته باشیم.

کد خبر: ۱۷۹٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha