چرخه توزیع عامل ایجاد صف تراکتور برای کشاورزان

چرخه توزیع عامل ایجاد صف تراکتور برای کشاورزان

رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان تراکتور با اشاره به اینکه در سه سال اخیر، سقف جدیدی در تولید تراکتور ثبت کرده ایم گفت: مشکل ایجاد صف تقاضا برای تراکتور کشاورزان مرتبط با چرخه توزیع است.

به گزارش بازار، حمیدرضا نامی در حاشیه نشست فعالان و تولیدکنندگان ادوات کشاورزی با وزیر صمت گفت: در برنامه توسعه ۱۲ ساله مکانیزاسیون کشور، به سالیانه ۱۱ هزار تراکتور در توان‌های مختلف نیاز داشتیم این در حالی است که در سه سال اخیر در تراکتور سازی تبریز سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار تراکتور تولید شده است.

رییس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان تراکتور، ‌کمباین، ماشین‌ها و تجیهزات کشاورزی اضافه کرد: چرخه توزیع دولتی است و خواسته موکد ما در سال‌های اخیر این بوده که دولت این چرخه را به بخش خصوصی واگذار کند و اجازه دهد تا بخش خصوصی مانند گذشته خود توزیع کننده باشد.

نامی گفت: درباره ماشین آلات کشاورزی نه کمبود داریم، نه قحطی؛ از این رو هیچ موضوعیتی نداریم که سهمیه بندی باشد، زیرا این سهمیه بندی باعث تشکیل صف و حتی بازارسیاه و غیر شفاف می‌شود.

رییس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان تراکتور با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد ظرفیت واحدهای تولید ادوات کشاورزی خالی است افزود: این صنعت در ایران جزو صنایع بومی و پرمزیت است که از نگاه دولتمردان در ادوار مختلف مغفول مانده است.

وی با ابراز رضایت از جلسه با وزیر صمت گفت: در طول تاریخ مکانیزاسیون در ۳۰ سال اخیر، نخستین بار بود که مسئولی در حد وزیر وقت گذاشتند و با تشکیل جلسه با تشکل‌ها و بخش خصوصی از مسائل آن‌ها آگاه شدند.

نامی در ادامه افزود: با وجود اینکه واحدهای تولید با نیمی از ظرفیت کار می‌کنند، اما ۹۵ درصد نیاز داخل را تامین می‌کنند.

رییس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان تراکتور گفت: با همین شرایط صادرات هم داریم، اما به صورت غیر پیوسته و غیر متمرکز به طوریکه اکنون به حدود ۱۸ کشور کالا صادر می‌کنیم.

کد خبر: ۱۷۹٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha