۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
شرکت در مزایده ۵ هزار معدن؛ تا ۲۶ آذر

شرکت در مزایده ۵ هزار معدن؛ تا ۲۶ آذر

سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت گفت: متقاضیان واگذاری معدن تا ۲۶ آذرماه می‌توانند از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در این مزایده شرکت کنند.

به گزارش بازار، واگذاری ۵ هزار و ۳۴۹ معدن غیرفعال به صورت مزایده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت آغاز شده است. محدوده و معادنی که در اختیار وزارت صمت قرار دارند و مشخصات و اطلاعات آن‌ها در سامانه کاداستر برای عموم مردم قابل دسترس است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در این دوره از واگذاری ها، صلاحیت فنی متقاضیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: در این دوره از مزایده، الزام کردیم به غیر از صلاحیت مالی متقاضیان معدن، صلاحیت فنی آن‌ها نیز بررسی شود.

سید رضا فاطمی امین افزود: در روش کنونی مزایده، معدن به کسانی که فقط توانایی مالی دارند و آن را به بهره برداری نمی‌رسانند واگذار نمی‌شود و اولویت واگذاری با متقاضیانی است که در ساختار جدید، روی مواد معدنی خام، پردازش انجام دهند.

براساس این گزارش: واگذاری این ۵ هزار معدن به صورت بسته‌های سرمایه گذاری است و هر بسته شامل پروانه‌ی بهره برداری، محدوده‌ی اکتشافی و گواهی کشف و واحد فرآوری است. معادنی که بهره برداری از آن ها، ضمن فراهم کردن زمینه افزایش تولید، مواد اولیه کارخانجات را تامین و زمینه‌ی اشتغالزایی را فراهم می‌کند.

کد خبر: ۱۷۹٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha