۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
عدم حمایت از مصرف‌کنندگان به زیان مرغداران است| کاهش قیمت نهاده‌های دامی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

عدم حمایت از مصرف‌کنندگان به زیان مرغداران است| کاهش قیمت نهاده‌های دامی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: باید تمام شرایط برای تولید دو میلیون ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ مورد نیاز کشور فراهم شود اما باید مصرف کننده با توان خرید این محصول نیز در بازار وجود داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا عباسی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، گفت: هدف ما در مجلس تولید پایدار در کشور است، باید تمام شرایط برای تولید ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ مورد نیاز کشور فراهم شود اما باید مصرف کننده با توان خرید این محصول نیز در بازار وجود داشته باشد. اگر توازن بین تولیدکننده و مصرف کننده حفظ نشود قطعا تولید آسیب می‌بیند.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید جهت‌گیری مسئولین تنها به سوی تولیدکنندگان و یا مصرف کنندگان باشد، افزود: در جریان اصلاح یارانه‌ها و تخصیص ارز دولتی به واردات کالاهای اساسی با توجه به سهم ۷۰درصدی نهاده‌های دامی از هزینه تولید گوشت مرغ مشخص بود قیمت این کالا افزایش پیدا می‌کند و باید در این مقطع زمانی نرخ دقیق و منطقی تعیین می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با تغییرات قیمتی کالایی مانند گوشت مرغ هر بار به مصرف کنندگان شوک وارد کنیم، عنوان کرد: اگر قصد داریم تولیدکنندگان را حمایت کنیم باید به دنبال افزایش بهره‌وری گام برداریم، وزارت جهاد کشاورزی نیز باید این تعهد را در خود داشته باشد تا بهره‌وری صنعت تولید گوشت مرغ را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه همیشه نباید برای انجام حمایت از بخش تولید از جیب مصرف کنندگان هزینه شود هرچند زمانی این موضوع برعکس بود و از جیب تولیدکنندگان هزینه‌ها پرداخت می‌شد، گفت: متاسفانه ضریب تبدیل گوشت مرغ در داخل و خارج کشور اختلاف حدودا ۳۰درصدی دارد که باید تلاش کنیم این اختلاف کاهش پیدا کند و یا از سوی دیگر هزینه تامین نهاده‌های دامی سیر نزولی را طی نماید.

عباسی با اشاره به اینکه با جیره غذایی صحیح می‌توان هزینه تولید دام و طیور را کاهش دهیم، افزود: می‌توانیم با دیپلماسی اقتصادی صحیح و شناخت فضاهای مناسب مازاد تولید گوشت مرغ را صادر کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه با گشایش‌های صورت گرفته قیمت نهاده‌های دامی کاهش پیدا کرده است و باید شاهد کاهش قیمت این کالا می‌شدیم، افزود: باید بر روی فاکتورهای افزایش بهره‌ وری و ضریب تبدیل کار کرده و از مرغداران، دامدارن، کشاورزان و باغداران حمایت کنیم تا بتوانی توان رقابت در بازارهای جهانی را نیز داشته باشیم.

کد خبر: ۱۷۹٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha