۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
 فعالیت ۵۸۰۰ واحد پرواربندی دام سبک و سنگین در تهران
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی تهران خبر داد

فعالیت ۵۸۰۰ واحد پرواربندی دام سبک و سنگین در تهران

منتخبی، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی تهران از وجود پنج هزار و ۸۰۰ واحد پرواربندی پرورش دام سبک و سنگین در این استان خبر داد.

به گزارش بازار، حسن منتخبی افزود: از این تعداد افزون بر سه هزار و ۸۰۰ واحد پرواربندی گوساله و دو هزار واحد پرواربندی مربوط به پرورش دام سبک اعم بزو گوسفند است.

وی همچنین اظهارداشت: در حال حاضر بیش از ۴۷۰ هزار راس گوساله پرواری و همینطور یک میلیون راس دام سبک اعم از گوسفند و بز در استان تهران وجود دارد که از این تعداد ۷۲۰ هزار راس دام عشایری و بقیه مربوط به دام روستایی است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی تهران گفت: این استان به عنوان بازار بزرگ مصرف محصولات پروتئینی دامی از اهمیت خاصی برخوردار است که علاوه بر تولید حجم عظیمی از فرآورده های دامی در داخل، کمبود نیاز خود را از سایر استان های کشور تامین می کند.

وی در ادامه افزود: از دیگر ویژگی های تهران می توان به تنوع آب و هوایی اشاره کرد که موجب شده پرورش طیف وسیعی از دام ها در سطح استان انجام شود و همچنین شیوه نگهداری دام از عشایری، روستایی و صنعتی در این منطقه رونق دارد.

منتخبی اضافه کرد: تهران همواره به عنوان یکی از قطب های شاخص دامداری صنعتی در کشور مطرح بوده چون بخش عمده ای از واحدهای دامداری صنعتی در سطح این استان مستقراست.

وی یادآورشد: بهره مندی از چهار شرکت دانش بنیان بخش خصوصی در زمینه تولید اسپرم و مواد ژنی و همینطور بهره برداری از ایستگاه توسعه پرورش و اصلاح نژاد قوچ زندی به منظور تامین مواد ژنی پرورش دهندگان این نژاد و حفظ ذخایرتوده ژنی گوسفند زندی به عنوان نژاد بومی و غالب منطقه از دیگر فعالیت های مهم و شاخص استان تهران در حوزه دام و دامپروری است.

کد خبر: ۱۷۹٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha