۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
۳۰۰ محصول باغی و کشاورزی در معرض تهدید آفت مگس مدیترانه‌ای است
در گفتگو با بازار؛

۳۰۰ محصول باغی و کشاورزی در معرض تهدید آفت مگس مدیترانه‌ای است

ساری- عنایتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به لانه گزینی آفت مگس مدیترانه‌ای گفت: ۳۰۰ نوع محصولات باغی و کشاورزی میزبان و در معرض تهدید این آفت هستند.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که آفت مگس مدیترانه ای از دهه ۵۰ در باغات استان لانه گزینی کرده است، افزود: گرمادوستی از ویژگی های این آفت است و به دلیل طبیعی آفت میزبان های خود را انتخاب می کند.

وی با اشاره به تنوع محصولات باغی در استان گفت: آفت مگس مدیترانه ای دارای ۳۰۰ نوع میزبان است و گونه های مختلفی را درگیر می کند اما این آفت مدیریت پذیر است و با رعایت بهداشت باغ می توان آن را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: آفت مگس مدیترانه ای برخلاف کرم ساقه خوار گرما دوست بوده و به دلیل افزایش دمای هوا، جمعیت آن افزایش یافته است و به باغداران توصیه می شود تا نسبت به رعایت بهداشت باغ اقدام کنند.

عنایتی با اشاره به برپایی مانورهای مختلف برای مقابله با آفت مگس مدیترانه ای گفت: امسال شاهد افزایش عملکرد در میوه استان هستیم و نباید شیوع آفت مانعی برای عرضه میوه در بازارهای داخلی و خارجی باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواستار جمع آوری میوه های پوسیده و ریخته در پای درختان شد و گفت: آفت مگس مدیرانه ای به راحتی قابل کنترل است تا از بروز خسارت ها جلوگیری شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha