۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۹
مطالعات اجرایی محور ریلی اینچه - شاهرود تا ۲ ماه آینده تکمیل می شود
معاون استاندار گلستان:

مطالعات اجرایی محور ریلی اینچه - شاهرود تا ۲ ماه آینده تکمیل می شود

گرگان- دهنوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: مطالعات میدانی پروژه ریلی اینچه برون- شاهرود از سوی یکی از سرمایه گذاران در دست انجام بوده و ظرف دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

سید محمد دهنوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: مطالعات تکمیلی برای احداث خط ریلی اینچه برون- آزادشهر و شاهرود در دست اقدام است و تاکنون دو سرمایه گذار برای عملیاتی شدن این ابرپروژه حیاتی پیشنهادات خود را ارائه کرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: مطالعات میدانی از سوی یکی از سرمایه گذاران در دست انجام بوده و انتطار است ظرف دو ماه آینده کار مطالعاتی پروژه به اتمام برسد.

وی ادامه داد: این پروژه ریلی در جداول پیوست بودجه امسال منظور شده و باید هر چه سریع تر با همکاری سازمان برنامه و بودجه مجوز کمیسیون ماده ۲۷ آن تحصیل شود.

دهنوی گفت: با بهره برداری از این پروژه زمان ترانزیت کالا در کریدور شمال - جنوب یک هفته کمتر می شود و دست یابی کشورهای اوراسیا به آب های آزاد جنوب ایران و هندوستان را تسهیل خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تاکید کرد: از مهم ترین مزیت های خط ریلی پیشنهادی به سوی شاهرود، شرایط توپوگرافی منطقه است، به نحوی که مشکلات فنی و شیب شدید که در حال حاضر در محور گدوک وجود دارد، در مسیر جدید -شاهرود- موضوعیت وجود نخواهد داشت.

کد خبر: ۱۷۹٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha