۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
مجلس در انتخاب وزیر کار سختگیرانه رفتار می‌کند زیرا جامعه هدف این وزارتخانه اقشار محروم هستند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

مجلس در انتخاب وزیر کار سختگیرانه رفتار می‌کند زیرا جامعه هدف این وزارتخانه اقشار محروم هستند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مجلس حسایت ویژه ای نسبت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد چرا که جامعه هدف گسترده ای دارد و جامعه هدف این وزارتخانه اقشار محروم و کم درآمد جامعه هستند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین حاتمی، با اشاره به دلایل عدم توفیق محمدهادی زاهدی وفا برای کسب رأی اعتماد از مجلس، گفت: مجلس حسایت ویژه ای نسبت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد چرا که جامعه هدف گسترده ای دارد، همچنین نحوه دهک بندی ها و توزیع منابع کشور از این طریق بین اقشار مختلف جامعه به شدت محل بحث است چرا که برخی افراد تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد نیز در دهک هشتم قرار گرفته اند بنابراین اداره این وزارتخانه باید به فردی پای کار با تیمی مجرب سپرده شود که از طریق تعامل با مجلس در جهت رفع این مسائل گام اساسی بردارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: براساس اطلاعاتی که به مجلس رسیده است بعضا لایه هایی از دولت بنای همکاری با مجلس را ندارند کما اینکه زاهدی وفا هم به این مسئله متهم شد چرا که در طول مدت ۳ ماه که سرپرستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برعهده داشت تعامل خوبی با مجلس و حتی کمیسیون اجتماعی نداشت و بهانه هایی هم برای آن آورد که مورد قبول مجلس واقع نشد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شخصیت آقای زاهدی وفا به شدت قابل احترام است اما شهباتی که در مورد مسائل زندگی و عملکرد وی مطرح بود تحصیلات و سوابق مطلوبی که در حوزه اقتصادی داشت را نیز تحت شعاع قرار داد.

وی تصریح کرد: کلیت نحوه تعامل دولت با مجلس بر این قبیل موضوعات نیز سایه انداخته است، کما اینکه به تازگی یک فایل صوتی از یکی از مدیران صندوق بازنشستگی منتشر شده بود که در آن به نمایندگان مجلس توهین می کرد و هرچند برکنار شد اما نشان داد که این تنها نظر یک فرد نبوده بلکه تفکری است که در لایه های دولت نسبت به مجلس شکل گرفته است.

حاتمی خاطرنشان کرد: دولتمردان باید بپذیرند که مجلس قوه قانونگذاری کشور و عصاره فضائل ملت است بنابراین تعامل با آن ضروری است و حتی اگر اراده شخصی آن ها بر عدم تعامل با نمایندگان مجلس باشد اما اراده ساختاری آن باید به سمت تعامل با این قوه مهم حرکت کند.

وی با اشاره به عدم کسب رأی اعتماد زاهدی وفا از مجلس یادآور شد: این پیامی به دولت بود که نحوه ارتباط با مجلس را مورد بازنگری قرار دهد و مسیر تعاملی روشن تری را در این زمینه در پیش بگیرد ضمن اینکه در انتخاب گزینه های وزارت برای معرفی به مجلس محتاط تر عمل کند و افرادی که در تراز با این دولت نیستند و مولفه های آن را ندارند به مجلس معرفی نکند.

حاتمی اظهار کرد: دولت آیت الله رئیسی دولت محرومان است ضمن اینکه جامعه هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اقشار محروم و کم درآمد جامعه هستند که اغلب زیر خط فقر قرار دارند بنابراین بسیاری از نمایندگان بر این باور هستند فردی که همچون زاهدی وفا از تمکن مالی خوبی برخوردار باشد نمی تواند درد این اقشار را درک کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: امیدواریم آیت الله رئیسی با بازخوانی این رخداد برای انتخاب وزیر پیشنهادی جدید به جمع بندی دقیقی برسد چرا که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وضعیت مطلوبی ندارد کما اینکه هم در دوره مدیریت قبل دچار چالش هایی بود که در نهایت منجر به استعفای آقای عبدالملکی شد و هم در دوره سرپرستی آقای زاهدی وفا با مشکلاتی مواجه شد.

وی عنوان کرد: مجلس قرار نیست از روی ناچاری به هر فردی که به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شود رأی اعتماد دهد بلکه برنامه های گزینه بعدی را سخت گیرانه تر بررسی خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۷۹٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha