۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای تولیدی بوشهر تصویب شد
رئیس صمت استان بوشهر:

۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای تولیدی بوشهر تصویب شد

بوشهر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر گفت: در سال گذشته ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای تولیدی استان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید حسین حسینی صبح چهارشنبه در نشست تسهیل و رفع موانع تولید در محل استانداری بوشهر اظهار داشت: برای پرداخت تسهیلات اعتباری سال گذشته ۳۶ واحد تولیدی در استان ثبت‌نام کردند که ۳۴ واحد برای دریافت اعتبارات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی بابیان اینکه در مجموع ۱۷ طرح تولیدی برای دریافت ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات تصویب شد تصریح کرد: تاکنون به ۱۵ واحد تولیدی استان بوشهر از این محل، ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید پرداخت‌شده است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تا زمانی که ویروس کرونا وجود دارد و واکسن و داروی آن کشف نشده مردم مجبورند از ماسک در محافل عمومی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در همین راستا اقدامات لازم برای راه‌اندازی یک واحد تولید ماسک صنعتی در شهرک صنعتی بوشهر کرده‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر گفت: برای راه‌اندازی تولید ماسک صنعتی مجوزهای راه‌اندازی صادرشده و به زودی خط تولید آن راه‌اندازی می‌شود و بعدازآن کارگاه‌های محلی و خانگی تولید ماسک جمع‌آوری می‌شود.

تولید ماسک صنعتی در استان بوشهر

حسینی اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای ایجاد کارخانه صنعتی تولید ماسک ۱۰۰ میلیارد تومان است و با راه‌اندازی این کارخانه در ماه ۱.۵ میلیون ماسک صنعتی سه لایه تولید می‌شود که بخش مهمی از نیاز مردم استان را تأمین می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر بابیان اینکه مجوز ایجاد یک واحد صنعتی تولید مواد ضدعفونی‌کننده در حال صادر شدن است افزود: واحد صنعتی تولید افشانه‌های ضدعفونی‌کننده دست، و دستکش یک‌بار مصرف در شهرک صنعتی و منطقه ویژه بوشهر ایجاد می‌شود.

تمدید مهلت ثبت‌نام دریافت تسهیلات بنگاه‌های تولیدی

وی اظهار داشت: مهلت ثبت‌نام بنگاه‌های تولیدی برای استفاده از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال موضوع بند الف تبصره ۱۸ از طریق سامانه بهین یاب تا پایان تیرماه سال جاری ۹۹ تمدید شد.

حسینی با اشاره به نام‌گذاری مقام معظم رهبری مبنی بر سال «جهش تولید» و همچنین پیگیری‌های مستمر این سازمان در حمایت از واحدهای تولیدی افزود: بنگاه‌های اقتصادی مستقر در مناطق ویژه اقتصادی استان که تاکنون در لیست مشمولان استفاده‌کننده از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال موضوع بند الف تبصره ۱۸ نبوده‌اند نیز طی اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت به فهرست مشمولان اضافه‌شده است.

وی اضافه کرد: تمامی واحدهای تولیدی صنعتی، معدنی واجد شرایط لازم می‌توانند با ثبت درخواست خود در سامانه الکترونیکی بهین یاب، از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ بهره‌مند شوند.

ایجاد جهش تولید و تقویت بنگاه‌های اقتصادی

حسینی خاطرنشان کرد: تسهیلات مذکور در راستای ایجاد جهش تولید و تقویت بنگاه‌های اقتصادی به منظور توسعه کسب‌وکار در واحدهای صنعتی، معدنی و صنوف تولیدی موجود و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد امکان‌پذیر است.

وی گفت: در این راستا قرارداد عاملیت با بانک‌های صنعت و معدن، پست‌بانک، بانک آینده و توسعه تعاون بانک ملی، تجارت، سپه منعقدشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی سود تسهیلات بر اساس نرخ مصوب و به همراه یارانه مربوطه خواهد بود.

کد خبر: ۱۷٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha