۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
تضمینی برای خارج نشدن آمریکا از برجام وجود ندارد
نماینده ویژه آمریکا:

تضمینی برای خارج نشدن آمریکا از برجام وجود ندارد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اذعان کرد که نمی‌توانند تضمین کنند که در صورت توافق، رئیس جمهور آتی این کشور مجدد از آن خارج نشود.

به گزارش بازار، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا «ان پی آر» و در ادامه طرح ادعاهای بی اساس از سوی مقامات آمریکایی برای به انحراف کشاندن مذاکرات هسته‌ای گفت: «یک توافق روی میز بود... و همه شرکت کنندگان در ماه مارس با آن موافق بودند. سپس در تابستان. بعد در ماه اوت. هر بار ایران درخواست‌های جدیدی را مطرح می‌کرد.»

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «ما از زمانی که صحبت‌های غیرمستقیم را در حدود مارس ۲۰۲۱ شروع کردیم به آن‌ها گفته بودیم نمی‌توانیم تصمیمی را که رئیس جمهور بعدی اتخاذ می‌کند کنترل کنیم... این یک توافق بود... اگر این چیزی است که ایران بر آن اصرار دارد، پس مذاکره هیچ فایده‌ای ندارد.»

رابرت مالی در مورد آزادی شهروند ایرانی ـ آمریکایی هم گفت: «باقر نمازی یک مرد مسن است که نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارد... ما در حال مذاکره غیرمستقیم با ایران برای تامین آزادی سایر شهروندان باقی مانده هستیم. ما در حال بررسی کارهایی هستیم که می‌توانیم در بخش بشردوستانه انجام دهیم، اقدامات متقابل برای اطمینان از اینکه شهروندان ما به سرعت می‌توانند به خانه خود بازگردند.»

کد خبر: ۱۷۹٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha