۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
کاهش شاخص قیمت مواد غذایی و افزایش شاخص قیمت غلات
فائو اعلام کرد

کاهش شاخص قیمت مواد غذایی و افزایش شاخص قیمت غلات

بر اساس گزارش فائو، شاخص قیمت مواد غذایی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در ماه سپتامبر کاهش یافت، اما شاخص قیمت غلات از جمله گندم افزایش یافته است.

به گزارش بازار، شاخص قیمت مواد غذایی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای ششمین ماه متوالی در ماه سپتامبر (ماه گذشته میلادی) کاهش یافت و از بالاترین رکوردهای ثبت شده در اوایل سال جاری پس از جنگ روسیه و اوکراین عقب نشینی کرد.

کاهش شاخص قیمت مواد غذایی و افزایش شاخص قیمت غلاتسازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد، شاخص قیمت مواد غذایی این سازمان که بیشترین کالاهای غذایی در سطح جهان را دنبال می‌کند، در ماه گذشته به طور متوسط ۱۳۶/۳ واحد بوده و این رقم در ماه آگوست ۱۳۷/۹ واحد برآورد شده بود این شاخص در ماه مارس به رکورد ۱۵۹/۷ واحد رسیده بود.

این کاهش ناشی از افت ۶/۶ درصدی ماهانه افت قیمت روغن‌های خوراکی بوده است قیمت شکر، لبنیات و گوشت نیز کمتر از یک درصد افت داشته است.

اما در مقابل، شاخص قیمت غلات فائو در ماه سپتامبر ۱/۵ درصد نسبت به ماه قبل و قیمت گندم نیز ۲/۲ درصد افزایش یافته که دلیل آن نگرانی‌ها در مورد شرایط غلات در آرژانتین و امریکا، صادرات اتحادیه اروپا و تشدید بی ثباتی در مورد دسترسی به غلات اوکراین از طریق بنادر دریای سیاه پس از ماه نوامبر بوده است.

به علت نگرانی در مورد تاثیرات جاری شدن سیل‌های شدید در پاکستان، قیمت برنج ۲/۲ درصد افزایش یافت.

کد خبر: ۱۷۹٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha