۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
ایرلاین‌ها بازگشتند؛ تیک‌آف فوکرها در مازندران
بازار گزارش می‌دهد؛

ایرلاین‌ها بازگشتند؛ تیک‌آف فوکرها در مازندران

ساری - ایرلاین‌ها پس از گذشته سه ماه از نیمه تعطیلی و رکود، آرام‌آرام در حال بازگشت به مسیرهای پروازی هستند تا دوباره در آسمان مازندران اوج‌گیرند.

خبرگزاری بازار؛ سه ماه گذشته دوره رکود و کسادی بازار ایرلاین ها و شرکت‌های هواپیمایی در مازندران بود و از سه فرودگاه استان تقریباً دو فرودگاه به حالت نیمه تعطیل و فرودگاه مرکز استان نیز نیمه تعطیل بوده است.

از هفته جاری، بازگشت ایرلاین ها به آسمان مازندران آغاز شد و پس از حدود سه ماه رکود کسادی، بازار صنعت حمل‌ونقل هوایی در حال گرم شدن است.

رضا احمدی سخنگوی فرودگاه مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار از برقرار دوباره پروازها در فرودگاه نوشهر خبر داد و گفت: مسیرهای پروازی نوشهر به سمت تهران و بالعکس از روز سه‌شنبه آغاز شد و هر هفته سه روز سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه پروازهای بندرعباس – ساری – بندرعباس نیز در فرودگاه ساری برقرارشده است، گفت: این پرواز با هواپیمایی بومی وارش در استان برگزار می‌شود.

شرکت هواپیمایی آتا نیز مسیرهای پروازی خود را در مازندران آغاز کرده و پروازهای مشهد – ساری – مشهد هر هفته روزهای یکشنبه و پنجشنبه در این مسیر انجام می‌شود

وی همچنین ادامه داد: شرکت هواپیمایی آتا نیز مسیرهای پروازی خود را در استان آغاز کرده است و پروازهای مشهد – ساری – مشهد هر هفته روزهای یکشنبه و پنجشنبه در این مسیر انجام می‌شود.

رشد چشمگیر پروازها در فرودگاه بین‌المللی ساری

فرودگاه بین‌المللی ساری نیز با افزایش پروازها به استقبال دوران پساکرونایی رفته است و شمار پروازهای این فرودگاه در هفته رشد چشمگیری یافته است.

سعداله وطنخواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش شمار پروازهای فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری اظهار داشت: تعداد پروازهای خروجی در این فرودگاه به ۳۶ سورتی پرواز در هفته افزایش‌یافته است.

وی افزود: هر هفته از این فرودگاه به مسیرهای مشهد، تهران، تبریز، شیراز، اهواز، بندرعباس، عسلویه پرواز انجام می‌شود و در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی آتا، ایران ایر، کاسپین، وارش، آسمان در این فرودگاه عملیات پروازی انجام می‌دهند.

توسعه و تجهیز فرودگاه های مازندران

وطنخواه تعداد سورتی های پروازی را در ایام هفته به ترتیب شنبه دو مسیر، یکشنبه چهار، دوشنبه چهار، سه‌شنبه دو، چهارشنبه هشت، پنجشنبه شش و جمعه ۱۰ مسیر اعلام کرد و با اشاره به رشد سرمایه‌گذاری در فرودگاه گفت: طی سه سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز فرودگاه‌های استان هزینه شده است.

وی به اجرای طرح مختلف برای توسعه ظرفیت‌های فرودگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: ایجاد پروژه تقاطع غیرهمسطح فرودگاه ساری از جاده ساری – نکا ازجمله طرح‌ها بوده که عملیات اجرایی آن آغاز شد و برای آن ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

مسیر دسترسی نامناسب برای فرودگاه

مدیرکل فرودگاه مازندران نداشتن مسیر دسترسی مناسب برای فرودگاه را ازجمله دغدغه‌ها برشمرد و گفت: اجرای تقاطع غیرهمسطح منجر به سهولت دسترسی می‌شود و در این طرح یک مسیر هوایی و دو مسیر کنارگذر و یک مسیر زیرگذر طراحی‌شده است.

وطنخواه به تبعات کرونا ویروس بر فعالیت شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: این مسئله پروازهای فرودگاه‌های استان را تا ۸۰ درصد کاهش داده است و این حادثه تأمین منابع عملیاتی و جاری را با مشکلات مواجه می‌سازند.

وی یادآور شد: پس از یک دوره رکود، به‌تدریج مسیرهای پروازی در استان در حال فعال شدن است و پرواز ساری – عسلویه از اواخر فرودین ماه دایر شده بود.

مدیرکل فرودگاه مازندران از افزوده شدن ۵۰ هکتار به عرصه و مساحت فرودگاه و اضافه شدن اراضی تحت پوششان خبر داد.

ازسرگیر پروازها در رامسر

فرودگاه رامسر نیز با ایجاد باند جدید پروازی استاندارد و بتنی و رفع موانع پروازی دور جدیدی از فعالیت خود را پس از تعطیلی ۷۰ روزه در پیش‌گرفته است و تا قبل از آن، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل موانع پروازی از انجام سفر به رامسر خودداری می‌کردند و با افتتاح باند جدید، فوکرها نیز برای فرود در این فرودگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

ارشاد حاتمی رئیس فرودگاه رامسر با اشاره به برقراری پروازهای این فرودگاه پس از تعطیلی ۷۰ روزه از افزایش شمار سورتی های فرودگاه به ۲۴ سورتی خبر داد.

استقبال شرکت‌هایی هوایی برای حضور در مسیرگردشگرپذیر مازندران بیشتر خواهد شد و این مسئله به اقتصاد و درآمد مردم منطقه کمک می‌کند

وی ادامه داد: مسیرهای جدید پروازی شامل مشهد مقدس نیز در برنامه فرودگاه گنجانده‌شده است و با افتتاح رسمی باند جدید، استقبال شرکت‌هایی هوایی برای حضور در این مسیرگردشگرپذیر بیشتر خواهد شد و این مسئله به اقتصاد و درآمد در منطقه کمک می‌کند.

راه‌اندازی دستگاه‌های جدید کمک ناوبری در استان مازندران

استاندار مازندران نیز در بازدید از فرودگاه ساری با اشاره به انجام کارهای زیربنایی و توسعه در فرودگاه‌های استان ازجمله ساری گفت: با راه‌اندازی دستگاه‌های جدید کمک ناوبری و سامانه‌های جدید، صنعت حمل‌ونقل هوایی در استان رونق دوباره خواهد یافت

احمد حسین زادگان با اشاره به سرمایه گاری‌های صورت گرفته در فرودگاه‌های استان گفت: اجرای طرح‌های مختلف منجر به تحولی چشمگیر و کم‌سابقه در حوزه صنعت حمل‌ونقل هوایی خواهد شد.

هنوز وضعیت مازندران ازنظر کرونایی سفید نشده و به نظر می‌رسد با عادی شدن شرایط، حجم بالایی از بار اقتصادی استان بر دوش ناوگان حمل‌ونقل هوایی خواهد افتاد.

طی سال گذشته بیش از ۲۶۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه‌های استان جابجا شدند.

کد خبر: ۱۷٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha