۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
تامین مواد اولیه عمده ترین مشکلات تولیدکنندگان است
یک فعال اقتصادی:

تامین مواد اولیه عمده ترین مشکلات تولیدکنندگان است

گرگان- شریفی، مدیر عامل شرکت پلی پارس گفت: تامین مواد اولیه، اختلاف قیمت ها و تحریم از عمده ترین مشکلات تولید کنندگان است.

حسن شریفی در گفتگو با بازار با بیان اینکه تامین مواد اولیه، اختلاف قیمت ها و تحریم ها در روند تولید بسیار تاثیرگذار است، اظهار کرد: تامین مواد اولیه در شرایط غیر رقابتی برای همه به خصوص بخش تولید مضر است.

مدیر عامل شرکت پلی پارس بیان کرد: کمبود نقدینگی دولت در پروژه های عمرانی و پروژه هایی که نیاز به زیرساخت های سنگین دارد مانند تامین آب، تاسیسات کشاورزی، فاضلاب و غیره قطعا تاثیرگذار است ضمن اینکه برگشت پول کُند است و معمولا با اوراق ۱۴۰۴ و ۱۴۰۳ تهاتر می کنیم.

وی تصریح کرد: افزایش ارز و دلار و افزایش قیمت محصولات پتروشیمی و نفت، معمولا کارخانه ها را با مشکلات بسیاری رو به رو می کند و در این جدال نابرابر ما تولید کننده ها در حال تولید هستیم.

این فعال اقتصادی افزود: در بحث صادرات، کشورهای هدف ما کشورهای همسایه هستند. کشورافغانستان و کشورهای cis هم مقاصد خوب ما برای تبادلات تجاری هستند هر چند شرایط سیاسی برخی کشورهای همسایه گاهی در موضوع صادرات تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه تولید کننده لوله و اتصالات پلی اتیلن هستیم و و ۴۲ سال سابقه فعالیت داریم، اظهار کرد: استان گلستان به لحاظ شرایط کشاورزی قطب کشاورزی است و معمولا کشاورزان این استان محصولاتشان را به وفور برای آبیاری تحت فشار، آبیاری قطره ای و هم زهکشی استفاده می کنند.

وی افزود: این اولین بار است در نمایشگاه گرگان شرکت کردم استقبال در کل مطلوب بوده ولی نه آن گونه که انتظار داشتیم و البته قابل پیش بینی بود.

شریفی تصریح کرد: عمده مواد اولیه ما باید تولید داخل باشد اما ما مواد خام را به کشور ترکیه می فروشیم واین در حالی است که نباید خام فروشی کنیم.

این تولید کننده در خاتمه افزود: رونق تولید عزم ملی می خواهد ولی در حال حاضر این عزم وجود ندارد. همراهی بانک ها وجود ندارد و نرخ سود بانک ها منطقی معقول نیست و باید بتوانیم از الگوهای موفق در این زمینه کمک بگیریم.

کد خبر: ۱۷۹٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha