۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
سالانه ۱۵ میلیون زائر رضوی از استان سمنان عبور می‌کنند
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

سالانه ۱۵ میلیون زائر رضوی از استان سمنان عبور می‌کنند

سمنان- هاشمی استاندار سمنان با بیان اینکه سالانه ۱۵ میلیون زائر رضوی از استان عبور می‌کنند، گفت: موقعیت جغرافیایی استان سمنان مهمترین مزیت گردشگری را در اختیار این استان قرار داده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی استان سمنان مهمترین مزیت گردشگری را در اختیار این استان قرار داده است، تاکید کرد: قرارگیری در مسیر زائران علی‌ ابن موسی‌ الرضا (ع) به تنهایی کفایت نکرده و می‌بایست موجبات افزایش ماندگاری مسافران را نیز فراهم بیاوریم تا در زمینه اشتغال‌زایی موفق تر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه زائران رضوی دست کم یک شب را در استان سمنان اقامت دارند، افزود: برای استفاده این زائران از ظرفیت‌های گردشگری برنامه ریزی بهتری از سوی میراث و ستاد خدمات سفر صورت گرفته است.

استاندار سمنان با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت اقامتی دارد، بیان کرد: یک هزار و ۸۳۳ اثر میراث فرهنگی چه در زمینه تاریخی و طبیعی و چه میراث غیرملموس در استان سمنان وجود دارد که تک تک آنها ظرفیتی برای جذب گردشگر هستند.

زائران رضوی دست کم یک شب را در استان سمنان اقامت دارند

هاشمی با بیان ایکه آثار تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی استان سمنان ظرفیت و مزیت‌های عظیم گردشگری و سرمایه‌گذاری هستند، ابراز داشت: استان سمنان با هفت استان هم مرز است که تهران و خراسان رضوی به مثابه کریدور شرق به غرب و مازندران و اصفهان به مثابه کریدور شمال به جنوب در زمره این استان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه تقویت خدمات و رفاه در زمره اقدامات دولت در بخش افزایش ماندگاری و خدمات سفر بوده است، گفت: مصوبات ستاد خدمات سفر استان سمنان در راستای تبدیل استان سمنان به مقصد گردشگری خوشبختانه صورت گرفته و هم افزایی خوبی نیز در استان در این بخش وجود دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه مزیت های گردشگری استان سمنان ظرفیتی بزرگ برای جذب سرمایه‌گذاران و گردشگران است، تاکید داشت: معرفی ظرفیت‌های استان سمنان نقشی مهم در رونق گردشگری دارد که در این زمینه نیز علی رغم اقدامات خوبی که در استان صورت گرفته، همچنان نیازمند همراهی بیشتر رسانه ها هستیم.

کد خبر: ۱۷۹٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha