۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
روسیه و ایران در زمینه سوآپ نفت و گاز همکاری می‌کنند
معاون نخست‌وزیر روسیه:

روسیه و ایران در زمینه سوآپ نفت و گاز همکاری می‌کنند

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: مسکو و تهران در زمینه سوآپ نفت و گاز همکاری و مسیرها و مکانیسم‌های اجرای این طرح را بررسی می‌کنند.

به گزارش بازار، الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه در سخنانی اعلام کرد: روسیه و ایران در حال حاضر روی مسیرهایی برای سوآپ نفت و گاز کار کرده و آن را مورد بررسی قرار می‌دهند. روسیه و ایران در زمینه سوآپ نفت و گاز همکاری می‌کنند

معاون نخست وزیر روسیه در این خصوص ادامه داد: توافق عملیات سوآپ با ایران در مرحله اول ممکن است شامل ۵ میلیون تُن نفت و حداکثر ۱۰ میلیارد مکعب گاز در سال باشد.

آلکساندر نواک به خبرنگاران گفت: ما در حال حاضر با آن‌ها (با طرف ایرانی) در این راستا کار می‌کنیم. روی مسیرها و مکانیسم‌های جداگانه کار می‌کنیم. این در مورد سوآپ نفت و گاز نیز صدق می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت ملی نفت ایران و گازپروم در ماه جولای سال جاری تفاهمنامه‌ای را امضا کردند که به توسعه میادین گازی کیش و پارس شمالی، ۶ میدان نفتی و همچنین حفظ فشار در میدان پارس جنوبی کمک می‌کند.

علاوه بر این، سند مذکور شامل عملیات مبادله با گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی، اجرای پروژه‌های گاز مایع و ساخت خطوط لوله گاز صادراتی می‌شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha