۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
تولید ۵ هزار تن شیرخشک مازاد در اصفهان| آمادگی صادرات وجود دارد
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان:

تولید ۵ هزار تن شیرخشک مازاد در اصفهان| آمادگی صادرات وجود دارد

اصفهان - ایراندوست، معاون بهبود تولیدات دامی و طیور جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در حال حاضر حدود پنج هزار تن شیرخشک مازاد در استان اصفهان وجود دارد که امکان صادرات آن وجود دارد.

حسین ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به وجود برخی از مشکلات برای تولیدکنندگان شیرخشک در استان اصفهان اظهار داشت: امیدواریم با حل این چالش ها زمینه برای توسعه و رونق بخش تولید شیر خشک مهیا شود.

وی با بیان اینکه برخی از این مشکلات به دلیل نوسانات نرخ ارز بوده است، ابراز داشت: در حال حاضر حدود پنج هزار تن شیرخشک مازاد در استان اصفهان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی و طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه این مقدار مازاد در استان اصفهان آماده صادرات است، تصریح کرد: با توجه به حذف عوارض صادرات این موضوع امیدواریم تسریع شود.

وی با بیان اینکه پیش از این صادرات شیر خشک استان اصفهان به کشورهای همسایه از جمله پاکستان، عراق و حاشیه خلیج فارس انجام می شده است، گفت: امیدواریم با جذاب شدن صادرات شیرخشک به واسطه افزایش قیمت جهانی آن شاهد این رویداد باشیم.

ایراندوست با اشاره به اینکه افزایش صادرات شیرخشک باعث افزایش قدرت رقابت با محصولات مشابه می شود، افزود: همچنین صادرات می‌تواند باعث رونق تولید در بین واحدهای تولیدی در این بخش و افزایش اشتغال زایی می شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha