۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای مازندران اجرا می‌شود
در گفتگو با بازار؛

جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای مازندران اجرا می‌شود

ساری- عنایتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به زیر پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار می‌گیرد.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که کشت پاییزه محصولاتی نظیر گندم، جو، کلزا، گیاهان علوفه‌ای و سبزیجات در استان انجام می‌شود، افزود: هر ساله تمهیداتی برای تامین بذر، کود، ماشین آلات مورد نیاز وغیره انجام می‌شود.

وی با اشاره به آغاز کشت پاپیزه محصولات در استان افزود: اولین کشت دانه های روغنی کلزا به صورت پایلوت در شهرستان گلوگاه انجام شد و امیدواریم سال زراعی خوبی داشته باشیم.

وی با بیان این که اراضی کوهستانی و بالادست استان دیمزار است، درباره طرح جهش تولید در دیمزارها گفت: سال قبل این طرح در ۳۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل اجرا شد.

عنایتی کاهش هزینه تولید، افزایش درآمد کشاورزان را از جمله مزایای جهش تولید در دیمزارها ذکر کرد و گفت: این طرح امسال در ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان اجرا می شود و تمهیدات لازم برای اجرای آن در اراضی بالادست صورت گرفته است.

وی سطح دیمزارهای استان را ۱۵۰ هزار هکتار ذکر کرد.

کد خبر: ۱۷۹٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha