۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
تشکیل هسته‌های نخبگانی در حوزه صنایع هوایی
معاون علمی و فناوری رییس جمهور اعلام کرد

تشکیل هسته‌های نخبگانی در حوزه صنایع هوایی

معاون علمی و فناوری رییس جمهور از برنامه این معاونت برای تشکیل تیم‌ها و هسته‌های نخبگانی بین اساتید، دانشجویان و دانش بنیان‌ها در زمینه صنایع هوایی خبر داد.

به گزارش بازار، روح الله دهقانی در حاشیه نمایشگاه توسعه فناوری هوایی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر با بیان اینکه در سال‌های اخیر ظرفیت‌های خوبی در زمینه هوافضا و صنایع هوایی شکل گرفته است و دانشجویان و اساتید در این زمینه‌ها تجربه خوبی دارند، افزود: در صورت ایجاد شبکه از این شرکت‌ها آن‌ها می‌توانند به عنوان دفاتر طراحی بسیار هوشمند و چابک به توفیق و تسریع فرایندهای رسیدن به محصول هوایی موثر کمک کنند.

دهقانی درباره بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان و بخش‌های خصوصی که از ظرفیت‌های نخبگانی استفاده می‌کنند، افزود: بزرگترین کاری که باید در کشور بر پایه قانون جهش تولید انجام شود این است که بازار را در اختیار نخبگان قرار دهیم.

وی گفت: چنانچه این اتفاق رخ دهد برای همه این شرکت‌ها و مجموعه‌ها توان و فرصت تولید و رشد وجود خواهد داشت بنابراین برنامه جدی این معاونت کمک به بازارسازی برای این جریان هاست.

دهقانی در پاسخ به این سوال که تخصص در زمینه هوافضا و صنایع هوایی چه تاثیری در روند کار خواهد داشت، افزود: از آنجا که سیاست گذاری‌ها باید کلان باشد نمی‌گذارد به حوزه‌های دیگر جفایی صورت بگیرد، اما به هر حال علاقه مندی به حوزه هوافضا و صنایع هوایی کمک خاصی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۷۹٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha