۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۶
سیاست‌گذاران اقتصادی با شفاف کردن متغیرهای کلان، به رونق بازار سرمایه کمک کنند
کارشناس بازار سرمایه:

سیاست‌گذاران اقتصادی با شفاف کردن متغیرهای کلان، به رونق بازار سرمایه کمک کنند

دولت و سیاست‌گذاران اقتصادی با اتخاذ سیاست‌های صحیح در متغیرهای کلان اقتصادی می‌توانند اقتصاد کشور را پیش‌بینی‌پذیر کرده و سرمایه‌گذاران و فعالان بازار، تکلیف خود را برای حداقل ۳ سال آتی بدانند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)؛ احمد اشتیاقی کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه برای چاره‌اندیشی ریزش بازار سرمایه باید مدیریت درستی صورت گیرد به بورسان گفت: نبود تجربه و اتخاذ تصمیمات مناسب درباره اوج و صعود ناگهانی بازار، فعالان بازار را با چالش‌های بسیاری مواجه کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی باید بیفتد تا بازار به ثبات برسد، اظهار کرد: اتخاذ سیاست‌های کلان اقتصادی کشور از سوی دولت و مجلس برای بازار سرمایه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه؛ دولت و سیاست‌گذاران اقتصادی بایستی با شفاف کردن متغیرهای اقتصاد کلان به رونق بازار سرمایه کمک کنند.

اشتیاقی ادامه داد: دولت با اتخاذ سیاست‌های صحیح در متغیرهای کلان اقتصادی می‌تواند اقتصاد کشور را پیش‌بینی‌پذیر کرده و سرمایه‌گذاران و فعالان بازار تکلیف خود را برای حداقل ۳ سال آتی درباره نرخ سود، نرخ بهره، نرخ ارز، قیمت‌گذاری محصولات و سایر مسائل که منعکس کننده رفتار نقدینگی در بازار سرمایه است را بدانند.

این کارشناس بر این باور است که اگر تصمیمات درستی گرفته شود و افراد دچار روزمرگی نشوند، می‌توان امیدوار بود که برنامه‌ریزی مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌ها خواهد شد و کمک بزرگی برای شرایط کنونی بازار سرمایه است.

به گفته وی؛ باید سازوکاری فراهم شود که دولتمردان بتوانند متغیرهای کلان اقتصادی را پیش‌بینی‌پذیر کرده و تراز نقدینگی که وارد بازار سرمایه می‌شود را دستخوش تغییرات نکنند.

وی معتقد است که عدم هماهنگی عمل با صحبت‌ها باعث شده است که فعالان بازار سهام تمایلی به خرید سنگین نداشته باشند و فعلا تا روشن شدن شرایط احتیاط کنند.

وی در رابطه با اهمیت بازار سرمایه و سهام شرکت‌ها برای تیم‌های مدیریتی و حاکمیت شرکتی افزود که به نظر نمی‌رسد شرکت‌ها توجه چندانی به سهام خود و پیگیری‌های لازم در رابطه با استحقاق حقوق سهامداران داشته باشند.

کد خبر: ۱۷۹٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha