۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
آمادگی ایران برای کمک به بازگشت امنیت انرژی جهان
معاون سیاسی وزارت امور خارجه عنوان کرد

آمادگی ایران برای کمک به بازگشت امنیت انرژی جهان

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: ایران آمادگی دارد در کنار سایر عرضه‌کنندگان انرژی، ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه خود را برای بازگشت امنیت انرژی به بازار به اشتراک بگذارد.

به گزارش بازار، در ادامه سفر رسمی علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان به مجارستان، مدیران جمعی از شرکت‌های مجازی در دیدار با ایشان ضمن تشریح ایده‌های خود برای گسترش روابط اقتصادی میان مجارستان و ایران، آمادگی خود را بر حضور فعال‌تر در بازار بزرگ تجاری و اقتصادی ایران اعلام داشته و تصریح کردند: زمینه‌های خوبی برای همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور در همه عرصه‌ها به ویژه انرژی، کشاورزی، دارویی و مدیریت آب وجود دارد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به استمرار جنگ در اروپا و به مخاطره افتادن امنیت انرژی در این منطقه از جهان، تصریح کرد: سال‌ها تصور می‌شد کشورهایی مانند ایران باید هزینه تحریم شدن را بپردازند، اکنون اروپایی‌ها متوجه شدند که "تحریم کردن نیز هزینه دارد" و چنانچه در سیاست‌های یکجانبه خود تجدیدنظر نکنند، مجبورند هزینه اعمال تحریم را با افزایش تورم و به مخاطره افتادن امنیت انرژی بپردازند.

باقری افزود: ایران آمادگی دارد تا در کنار سایر عرضه‌کنندگان انرژی، ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه خود را برای بازگشت امنیت انرژی به بازار به اشتراک بگذارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیروز، چهارشنبه نیز در دیدار با ژولت نمت رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مجارستان گفت: ایران آماده همکاری برای پایان دادن به جنگ در اروپا است.

کد خبر: ۱۷۹٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha