۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
صادرات صنایع دستی اصفهان همچنان مهجور است|توجه ویژه به اقامتگاه‌های بوم‌گردی
مشاور وزیر و مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:

صادرات صنایع دستی اصفهان همچنان مهجور است|توجه ویژه به اقامتگاه‌های بوم‌گردی

اصفهان - ایزدی، مشاور وزیر میراث فرهنگی گفت: صنایع دستی استان اصفهان یک صنعت زیبا و در عین حال درآمدزا برای استان و کشور می تواند باشد اما صادرات در این بخش همچمان مهجور واقع شده است.

علیرضا ایزدی در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری و هتل داری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت های زیاد استان اصفهان در صنعت گردشگری اظهار داشت: این استان مقام اول در سطح کشور از نظر اقامتگاه های بوم‌گردی را دارد که این نشان از استقبال سرمایه گذاران در این بخش است.

وی با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته خوشبختانه بخش خصوصی فعالیت مطلوبی در استان اصفهان در صنعت گردشگری داشته است، ابراز داشت: از نظر جذب گردشگر استان اصفهان با توجه به زیرساخت های مناسب اقامتی که داشته است به خوبی توانسته است موفق باشد.

مشاور وزیر و مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه در صنعت گردشگری اصفهان اقدامات انجام شده تاکنون لازم ولی کافی نبوده است، تصریح کرد: صنایع دستی استان اصفهان یک صنعت زیبا و در عین حال درآمدزا برای استان و کشور می تواند باشد، صادرات در این بخش مهجور واقع شده است و توجه ویژه ای به این صنعت خواهیم داشت.

وی با اشاره به روز جهانی گردشگری تصریح کرد: این روز به نام تفکر و رویش اندیشه ای دوباره برای گردشگری است و لازم است تا در این صنعت با برنامه ریزی مناسب و تفکر زمینه برای اشتغال زایی جوانان در سطح کشور فراهم شود.

ایزدی با اشاره به اینکه شناخت هویت برای نسل جدید یک موضوع ضروری است، افزود: با صنعت گردشگری می توان مفاخر شهر و کشور را به نسل جدید شناساند تا به آن افتخار کند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه صنعت گردشگری یکی از استان های پیشرو در کشور است، تاکید کرد: پیشنهاد می دهیم تا این استان به عنوان پایلوت نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی ایران معرفی شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha