۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
کاهش ۷۰ درصدی تولید سیب در باغات سمیرم نسبت به سال های گذشته
رئیس اداره جهاد کشاورزی سمیرم خبر داد؛

کاهش ۷۰ درصدی تولید سیب در باغات سمیرم نسبت به سال های گذشته

اصفهان - طائی، رئیس اداره جهاد کشاورزی سمیرم گفت: تولید سیب در باغات این شهرستان نسبت به سال های گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته است.

مصطفی طائی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به فرارسیدن فصل برداشت سیب از باغات شهرستان سمیرم اظهار داشت: این شهرستان قطب باغداری در استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ در شهرستان سمیرم وجود دارد، ابراز داشت: پیش بینی می شود که از این باغات بیش از ۹۰ هزار تن سیب رد و گلدن برداشت شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سمیرم با اشاره به اینکه رکورد تولید سیب در باغات شهرستان سمیرم در سال‌های رونق بیش از ۳۰۰ تا ۴۹۰ هزار تن بوده است، تصریح کرد: امسال تولید این محصول نسبت به سال های گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین علت کاهش تولید سرمای بهاره و سرمازدگی و همچنین تنش آبی در این شهرستان بوده است، گفت: بیشترین محصول تولید شده در باغات شهرستان سمیرم سیب های رد، گلدن، گلاب بهاره و پاییزه است.

طائی با اشاره به اینکه فصل برداشت سیب در سمیرم از اواخر شهریور آغاز می شود، افزود: برداشت تا دو ماه ادامه دارد که طی آن کارگران از استانهای مجاور برای برداشت سیب راهی باغ های سمیرم می شوند.

وی با اشاره به مرغوبیت سیب های تولید شده در باغات شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: بخشی از محصولات تولید شده به خارج از کشور هم صادر می شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد سیب های تولید شده در این شهرستان درجه یک هستند، افزود: بقیه از نوع سیب های درجه دو و سه هستند.

کد خبر: ۱۷۹٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha