۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷
 بانک جهانی وام ۴۰۰ میلیون دلاری به مصر را تصویب کرد

بانک جهانی وام ۴۰۰ میلیون دلاری به مصر را تصویب کرد

وزارت همکاری‌های بین المللی مصر اعلام کرد که بانک جهانی وام ۴۰۰ میلیون دلاری به مصر را برای تخصیص به چندین حوزه حیاتی مرتبط با انتشار کربن تصویب کرده است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، وزارت همکاری بین‌المللی مصر گفت که بانک جهانی موافقت کرده است به مصر ۴۰۰ میلیون دلار وام بدهد که به چندین حوزه حیاتی مرتبط با انتشار کربن اختصاص داده شده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وام برای توسعه زیرساخت‌های پایدار در بخش حمل و نقل، کاهش انتشار کربن، بهبود عملکرد بخش‌های لجستیک و حمل و نقل در مصر و حمایت از حرکت به سمت حمل و نقل در راه آهن بزرگ قاهره اسکندریه اختصاص می‌یابد.

مصر امسال میزبان کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد "COP ۲۷" در میان پروژه‌ها و برنامه‌هایی برای دستیابی به بی طرفی کربن و کاهش انتشارات مضر خواهد بود.

از نظر لجستیکی، دولت یک اتصال راه آهن را در اطراف منطقه قاهره بزرگ اجرا خواهد کرد تا قطارهای باری بین بندر اسکندریه و بندر الجاف تازه تاسیس ۶ اکتبر را فراهم کند.

با بهره برداری از این خط آهن قرار است تا سال ۲۰۳۰ امکان تردد ۱۵ قطار کانتینری در روز فراهم شود و با افزایش تقاضا ۵۰ قطار تا سال ۲۰۶۰ تا بندر الجاف اضافه شود.

در این بیانیه به نقل از رانیا المشاط، وزیر همکاری‌های بین المللی، آمده است که "سررسید وام بلاعوض پس از ۲۹ سال است که ۷ سال به عنوان مهلت، تمدید می‌شود.

کد خبر: ۱۷۸٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha