۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
کود کشاورزی دوباره مشمول افزایش ۵۰ درصدی قیمت شد
نماینده مردم کاشمر در مجلس:

کود کشاورزی دوباره مشمول افزایش ۵۰ درصدی قیمت شد

نیک بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر جهاد کشاورزی گفت: در مهرماه ۱۴۰۱ نیز شاهد افزایش ۵۰ درصدی قیمت کود کشاورزی بودیم.

به گزارش بازار، جواد نیک بین در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه وزیر جهاد کشاورزی یا در ایران زندگی نمی کند و یا با کشاورز و کشاورزان سر و کاری ندارد، یا از کشاورزی سررشته ای ندارد!

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد در مجلس یازدهم ادامه داد: در شرایطی که کشاورزان تابستان سختی را پشت سر گذاشتند و با بی آبی و بی برقی، حقشان ضایع شد، در مسئله کود کشاورزی نیز با وجود قیمت نجومی قبلی، با افزایش قیمت مواجه شدند.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته نیز قیمت کود ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته بود، افزود: در مهرماه ۱۴۰۱ نیز شاهد افزایش ۵۰ درصدی قیمت کود کشاورزی بودیم. وقتی مدیریت درست نباشد، وزارت جهاد کشاورزی مجاهدانه علیه کشاورزان جهاد می کند!

نیک بین با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی طی چند ماه گذشته رو به سقوط مدیریت می شود و نه رو به صعود، ادامه داد: برای نمونه قیمت تضمینی کشمش به گونه ای تعیین شده که قیمت بهترین کشمش تولید شده در کاشمر و خلیل آباد، چندین هزار تومان زیر قیمت بازار است. این یعنی با اعلام قیمت تضمینی، آبروی کشاورز را ببریم و محصول کشاورز را ضایع کنیم. اگر نمی توانیم به کشاورز کمک کنیم، صحبت نکنیم. اگر صحبت نکنیم، نمی گویند شما لال هستید!

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت نهاده های کشاورزی از جمله کود، سم، آب و برق چندصد برابر افزایش یافته، ولی قیمت محصولات کشاورزی بسیار ارزان است و کشاورز صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در حوزه گوشت قرمز نیز سیاستی که دولت پیش گرفته، اشتباه است، چرا که در آینده ای نه چندان دور مجبور به واردات بیشتر خواهیم شد و قیمت گوشت قرمز چندین برابر در بازار خواهد شد. اگر امروز از کشاورز و دامدار حمایت نشود، با مشکل مواجه می شویم. بسیاری از محصولات مانند برنج، کشمش و خرما در انبارها مانده است.

نیک بین در پایان عنوان کرد: روز گذشته اطلاع دادند که در استان خراسان رضوی، شربت آموکسی سیلین خردسالان و شربت آنتی بیوتیک در هیچ داروخانه ای یافت نمی شود. این مشکلات باید هر چه زودتر رفع شود.

کد خبر: ۱۷۸٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha