۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
ساخت برندی ملی با تفکرات محمدرضا دیانی

ساخت برندی ملی با تفکرات محمدرضا دیانی

ساخت برندی ملی با تفکرات محمدرضا دیانی.

به گزارش بازار، در یک اقتصاد سالم به واسطه رقابت در تولید و عرضه، تنوع محصول و برندها امری طبیعی است، تنوعی که زمینه‌ی توسعه زنجیره تولید صنعتی محصول را فراهم می‌کند و در غیر این صورت هر جامعه ای  گرفتار موج عظیمی از واردات محصولات و کالاهای مختلف می شود. گروه صنعتی انتخاب از جمله برندهای ملی محسوب می شود که زنجیره‌ی تولید را تکمیل کرده و در بازاری رقابتی، به تنوع محصول و نیازهای روز جامعه پاسخ داده است؛ اما این برند چگونه به گزینه‌ی انتخاب بسیاری از مصرف کنندگان  لوازم خانگی  تبدیل شد؟ ادامه گزارش را بخوانید:

پوشش حوزه‌های گوناگون با ۱۲ سایت مختلف

شرکت ایرانی تولیدکننده‌ لوازم خانگی که در دهه هفتاد در شهرک صنعتی مورچه خورت آغاز به کار کرد؛ امروزه با تولید انواع سایدبای ساید، ماشین لباسشویی، تلویزون، اجاق گاز و .... توانسته با عنوان «گروه صنعتی انتخاب الکترونیک» در راستای کسب بالاترین میزان رضایت‌مندی مشتریان و با ارائه مطلوب‌ترین کیفیت ممکن فعالیت نماید.

این گروه صنعتی که از ۱۲ سایت مختلف در حوزه‌های گوناگون تولید لوازم خانگی در مساحتی بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع برخوردار است، با داشتن پیشرفته‌ترین ماشین آلات در خطوط تولیدی خود، یکی از قطب‌های صنعتی کشور محسوب شده و اکثر قطعات مورد نیاز این کارخانه در داخل کشور تولید می‌شود.

محمدرضا دیانی با ایجاد انتخاب الکترونیک و با بومی‌سازی دانش و فناوری تولید لوازم خانگی و احداث مجتمع‌های بزرگ تحقیقاتی در جنوب شرق آسیا و اروپای غربی، نام خود را در ردیف بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی مطرح کرده است. محصولاتی که در مجموعه انتخاب الکترونیک تولید می‌شود، قابلیت رقابت با برندهای جهانی را داشته و توانست در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، نیاز بازار لوازم خانگی را با کیفیتی مطلوب تأمین کند.

محمد رضا دیانی

از کارگاه تا هلدینگ

شکل‌گیری هلدینگ لوازم‌خانگی انتخاب با هدف تجدید ساختار در مجموعه شرکت‌های گروه انتخاب و بهره‌گیری از مدیری جوان و مشاوران مجرب حوزه‌های مالی و مدیریت در سال ۱۳۹۸ کلید خورد. این هلدینگ با انتقال سهام شرکت‌های فعال در زنجیره ارزش به «شرکت حایر آسا» که تا پیش از آن فقط در زمینه تولید محصولات برودتی فعالیت می‌کرد و همچنین تغییر نام و اساسنامه شرکت مزبور در سال ۱۳۹۹، بار دیگر با نام «شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان» متولد شد.

 امروز این شرکت علاوه بر انجام فعالیت تولیدی در حوزه محصولات برودتی (انواع یخچال و فریزر)، به طور مستقیم سهامدار عمده دو شرکت تولید قطعات لوازم خانگی، چهار شرکت تولید محصولات نهایی اعم از محصولات شوینده (ماشین لباسشویی و ظرفشویی)، محصولات صوتی و تصویری، گازسوز (انواع اجاق گاز)، کولر گازی و لوازم خانگی کوچک (ماکروفر، هود و ...)، سه شرکت فروش، یک شرکت حمل و نقل و یک شرکت خدمات پس از فروش بوده و زنجیره کامل صنعت لوازم خانگی را در اختیار دارد.

 همزمان با انتقال سهام، مالکیت برندهای باارزش و شناخته شده اسنوا (Snowa) و بُست (Bost) و امتیاز تولید محصولات با برند دوو الکترونیک نیز به شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان منتقل شد.

در حال حاضر این شرکت با ۱۰ کارخانه در حوزه‌های مختلف صنعت لوازم خانگی و با بیش از یک میلیون مترمربع فضای فیزیکی و برخورداری از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات در خطوط تولیدی، یکی از قطب‌های صنعتی ایران محسوب می‌شود که توانست پس از خروج برندهای لوازم خانگی خارجی، به دلیل کسری محصول در بازار داخلی از یک طرف و تقاضای قابل توجه از سوی مشتریان، درچند سال اخیر از تمامی ظرفیت تولید برای پاسخگویی به نیاز بازار داخل استفاده کند. نتیجه فعالیت مستمر مالک گروه صنعتی انتخاب و همکارانش، رشد چهار برابری تولید لوازم خانگی و هشت برابری در بخش قطعات است که با این تلاش‌ها ضمن تأمین نیاز بازار داخلی، جلوگیری از رشد نامعقول قیمت‌ها در بازار و کمک به اقتصاد مصرف‌کنندگان، سهم ۴۰ درصدی بازار نیز برای این شرکت به ثبت رسید.

محمدرضا دیانی

غول اصفهانی لوازم خانگی

توسعه فعالیت‌های شرکت در سال‌های اخیر منجر به تولید ۵۰۰ محصول با تنوع بیش از ۱۵۰۰مدل شد. گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با مدیریت مدیر توانمند خود در سال ۱۳۹۹ توانست با ارائه محصولات برندهای اسنوا، دوو و بست، سهم ۴۰ درصدی بازار لوازم‌خانگی کشور را به دست آورد و نیز در همین سال با تولید بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر، بیش از ۴۲۰ هزار دستگاه انواع ماشین لباسشویی، بیش از۵۰ هزار دستگاه اجاق‌گاز و ۴۳۰ هزار دستگاه تلویزیون توانسته سهم شایانی در تامین لوازم‌خانگی موردنیاز کشور داشته باشد.

این شرکت با مدیریت محمدرضا دیانی توانست در اوج تحریم‌ها و همه‌گیری بیماری کرونا، رشد چهار برابری تولید لوازم‌خانگی و هشت برابری تولید قطعات را در کارنامه خود ثبت کند و برای نزدیک به ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و نیز بیش از ۱۵۰ هزار جوان و متخصص ایرانی به صورت غیر مستقیم، اشتغال ایجاد کند.

برنامه‌ریزی «گروه صنعتی انتخاب الکترونیک» به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده در یکی از صنایع پیشران اقتصاد غیرنفتی بر آن است که نه‌تنها تأمین نیاز بازار لوازم‌خانگی ایران را از وظایف خود بداند، بلکه با استفاده از ظرفیت صادرات و ارتباطات اقتصادی با دیگر کشورها در توسعه اقتصادی کشور نقش برجسته‌ای داشته باشد.

این مجموعه صنعتی با ظرفیت تولید دو میلیون محصول لوازم خانگی در سال بر مبنای یک سرمایه‌گذاری بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومانی راه‌اندازی و ۱۱ هزار میلیارد تومان هم در طرح‌های توسعه‌ای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، سرمایه‌گذاری شده است.

بیش از ۲۰ واحد مجهز تولیدی در مجموعه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک مشغول به فعالیت هستند و بر مبنای طرح‌های توسعه‌ای این گروه صنعتی، هشت واحد تولیدی دیگر نیز به منظور افزایش کمی و کیفی تولید و حفظ مقیاس اقتصادی  در دست راه‌اندازی و بهره‌برداری بوده و  به این مجموعه اضافه خواهد شد.

محمد رضا دیانی و گروه انتخاب الکترونیک با هدف تأمین نیاز بازار، بیش از ۲۰ میلیون یورو برای طرح توسعه تولید محصولات ظرفشویی سرمایه‌گذاری کرده است. این هلدینگ صنعتی در سال جاری موفق شد رکورد تولید خود را شکسته و میزان صادرات خود را سه میلیون یورو افزایش دهد.

انتخاب توسعه برای پیشرفت

«گروه صنعتی انتخاب الکترونیک» با در پیش گرفتن استراتژی مدیر جوان و کارآفرین خود، موفق به طراحی و پیاده‌سازی زنجیره ارزش استراتژیک در صنعت لوازم خانگی شده است. این زنجیره از حلقه تأمین مواد اولیه و تولید قطعات تا تولید محصول نهایی و راه‌اندازی شبکه‌های اختصاصی فروش، لجستیک و خدمات پس از فروش را دربرمی‌گیرد. طراحی و پیاده‌سازی سیستم هوشمند رضایت مشتری در برند اسنوا یکی از نمونه اقدامات تحولی و توسعه‌ای در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک است که می‌توان بهره‌برداری از آن را تحت عنوان یک سیستم شاخص در وزارت صمت هم سیاست‌گذاری کرد.

پیشرفت تکنولوژی در صنعت لوازم خانگی و نیاز بازار به محصولات مدرن، این شرکت را بر آن داشت تا با واردات ماشین‌آلات جدید و بومی‌سازی تولید قطعات، نسبت به احداث خط تولید ماشین‌ظرفشویی اتوماتیک و قطعات مورد نیاز آن اقدام کند.

همچنین شرکت حایر پلاست (تولیدکننده انواع قطعات پلاستیکی و لاستیکی مورد نیاز لوازم خانگی) که علاوه بر تأمین نیاز شرکت‌های گروه انتخاب الکترونیک، نیاز سایر تولیدکنندگان را نیز پوشش می‌دهد، از اواخر سال ۱۳۹۹ طرح افزایش ظرفیت و کیفیت قطعات، خرید انواع قالب مورد نیاز تولید لوازم خانگی و ... را در دستور کار قرار داد.

نباید از نظر دور داشت که در حال حاضر، انتخاب الکترونیک با مدیریت و هدایت محمدرضا دیانی در کنار مطالعات و بررسی‌های دقیق صورت‌گرفته درباره‌ی بازار داخلی و حوزه‌های مقصد صادراتی، برنامه‌های تولیدی و توسعه‌ای متعددی را در دستور کار خود قرار داده که به واسطه ارتباط هر چه بیشتر با بازار سرمایه و اجرای برنامه‌های تأمین مالی، بسیاری از طرح‌های جدید نیز محقق خواهد شد. ناگفته پیداست این امر به ایجاد ارزش افزوده اقتصادی منجر شده و سودآوری مناسبی برای سرمایه‌گذاران به ارمغان می آورد.

کد خبر: ۱۷۸٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha