۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
بانک های آذربایجان غربی ۱۵ درصد از منابع خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند
معاون استاندار آذربایجان غربی:

بانک های آذربایجان غربی ۱۵ درصد از منابع خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند

ارومیه- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۱۵ درصد از منابع بانک های غیرتخصصی باید برای بخش کشاورزی اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، بهنام شهدی ظهر سه شنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی مدیران بانکهای عامل استان در محل استانداری آذربایجان غربی با اشاره ای به برخی وظایف بانک ها به خصوص در دوران بحران کرونا گفت: دولت راهکارهایی برای حمایت مالی از کسب و کارهای خسارت دیده از کرونا در نظر گرفته که علاوه بر این حمایت ها، بانک ها نیز باید از این افراد حمایت لازم را انجام دهند.

وی افزود: در این راستا بانک ها باید سهمیه ای برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اختصاص دهند.

شهدی همچنین بر لزوم حمایت ویژه بانک ها از بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: ۱۵ درصد از منابع بانک های غیرتخصصی برای بخش کشاورزی در نظر گرفته می شود و این امر باید رعایت شده و به صورت مستقیم به بخش کشاورزی اختصاص یابد.

وی با اشاره به شعار سال نیز گفت: جهش تولید مستلزم افزایش حجم تولیدات است که باید در این راستا وظایف سیستم بانکی که همان مدیریت میزان تولید و  اصلاح ساختار تولید است، مشخص و عملیاتی شود به گونه ای که در زندگی مردم به صورت محسوس مشاهده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: سه روش تامین مالی در اقتصاد ایران شامل اعتبارات دولتی و ظرفیت های قانون بودجه، ظرفیت های سیستم بانکی و بازار سرمایه وجود دارد که ظرفیت های سیستم بانکی و چگونگی بهره گیری بهتر و مناسب تر از این ظرفیت در سال جهش تولید برنامه ریزی و هدف گذاری می شود.

کد خبر: ۱۷٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha