۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۳
خصوصی سازی پیش نیاز ارتقای بهره وری و بهبود کارایی خودروسازان

خصوصی سازی پیش نیاز ارتقای بهره وری و بهبود کارایی خودروسازان

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: برای ارتقای بهره وری و بهبود کارایی شرکت‌های خودروساز، باید خصوصی سازی صورت گیرد.

به گزارش بازار، سلمان ابراهیمی نژاد، افزود: خصوصی سازی در صنعت خودرو باید با هدف ارتقای بهره وری و بهبود کارایی شرکت‌ها انجام شود به نحوی که محصولات تولیدی با قیمت رقابتی به بازار عرضه شود.

وی گفت: بدین منظور انجام خصوصی سازی با روش‌های مرسومی که در سال‌های گذشته در کشور و در صنایع دیگر انجام پذیرفته از جمله واگذاری سهام به سهام داران خرد یا واگذاری شرکت با وضع فعلی به سرمایه گذاران بخش خصوصی نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد از این رو باید قبل از واگذاری برای بهبود کارایی شرکت و بهبود سیستم هم در زمینه تولید و هم زنجیره تامین، برنامه ریزی شود.

ابراهیمی نژاد اضافه کرد: در این ارزیابی، ارزش شرکت‌های خودروسازی می‌تواند به ارزش واقعی نزدیک باشد و شرکت‌ها با زیان انباشته سنگین واگذار نشوند ضمن اینکه هم منافع دولت و شرکت‌ها دیده شود و هم شرکت‌ها بعد از واگذاری به تعطیلی کشانده نشوند.

بر اساس این گزارش؛ در جلسه شورای عالی اصل ۴۴ که ۹ مهر با حضور رئیس جمهور برگزار شد مصوب شد تا موضوع واگذاری سهام بخش خودروسازی مشخص شود. به گفته آقای خاندوزی وزیر اقتصاد تاکنون دستگاه‌های دولتی مقاومت می‌کردند و این سهام‌ها را به وثیقه بانک‌ها گذاشته بودند که امکان واگذاری آن‌ها نبود، حال تا یک ماه دیگر فرصت است تا شرکت‌های مادر وثیقه را جا به جا کنند و اگر این اتفاق صورت نگیرد، شورا این اختیار را دارد تا وزارت اقتصاد سهام‌های دیگر را جایگزین کند و دولت بتواند به سرعت شرکت‌های در وثیقه را واگذار کند.

کد خبر: ۱۷۸٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha