۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
شبح شبه دولتی ها بر سر بخش خصوصی| خصولتی ها خارج از دایره نظارت مجلس هستند
نماینده مردم آذربایجان شرقی در گفتگو با بازار

شبح شبه دولتی ها بر سر بخش خصوصی| خصولتی ها خارج از دایره نظارت مجلس هستند

نماینده مردم آذرشهر،اسکو و تبریز در مجلس گفت: مجموعه های شبه دولتی خصوصی نیستند و امتیازات خودشان را دارند و نهایتا هم خارج از دایره نظارت مجلس هستند.

احمد علیرضا بیگی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود پیرو فعالیت شبه دولتی ها در اقتصاد کشور بیان کرد: بر اثر ایجاد یک فضای امنیتی و وجود تهدید در کشور که اگر برخی زیرساخت ها به دست بخش خصوصی بیافتد، حتما مخاطراتی برای کشور ایجاد خواهد شد، شبه خصوصی ها رشد کرده اند.

وی با اشاره به رشد شبه دولتی ها و دورنمای این مسیر برای کشور بیان کرد: حتما این فرآیند و مسیر فساد را در کشور و در عرصه اقتصاد نهادینه خواهد کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد: به دلیل اینکه شبه دولتی ها در بزنگاه ها، دولتی و یا در موقعیتی دیگر خصوصی هستند و به اصطلاح شتر مرغ، نمی توان از آنها سوال و جوابی داشت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال ما در زمینه فعالیت اقتصادی شستا نمی توانیم کاری انجام دهیم چراکه شستا هم در همین مسیر حرکت می کند.

نماینده مردم آذرشهر،اسکو و تبریز در مجلس درباره چرایی عدم نظارت بر فعالیت اقتصادی مجموعه شستا بیان کرد: متاسفانه امکان نظارتی از جانب ما وجود ندارد.

وی تاکید کرد: همچنین در زمینه فعالیت بنیاد تعاون ها هم امکان نظارتی وجود ندارد چراکه سازوکار قانونی در این بخش وجود ندارد.

این نماینده مجلس بیان کرد: مجموعه های شبه دولتی خصوصی نیستند و امتیازات خودشان را دارند و نهایتا هم خارج از دایره نظارت مجلس هستند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس بیان کرد: به اعتقاد بنده یکی از عواملی که باعث شده تا بخش خصوصی به درستی رشد نکند، فعالیت و رشد شبه دولتی هاست.

این نماینده مجلس بیان کرد: شبه دولتی ها از یکسری رانت اطلاعاتی و پوشش ها و پشتیبانی ها بهره مند هستند که بخش خصوصی آنها را ندارد.

کد خبر: ۱۷۸٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha