۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
عمر ناوگان دریایی کشور بیش از ۲۴ سال| نقش دریا در برنامه هفتم توسعه پر رنگ است
رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

عمر ناوگان دریایی کشور بیش از ۲۴ سال| نقش دریا در برنامه هفتم توسعه پر رنگ است

رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عمر ناوگان دریایی کشور بیش از ۲۴ سال است گفت: چه عاملی باعث شده که علیرغم اینکه به دریای آزاد راه داریم اما اقتصاد برپایه دریامحور بنا نشده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمد رضا رضایی کوچی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی که در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد با تاکید بر اینکه  باید ناوگان دریایی نوسازی شود گفت: عمر ناوگان دریایی ما بالای ۲۴ سال است، گفت: باید ناوگان دریایی به سمت نوسازی حرکت کند و زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت دریایی در کشور و اتصال بنادر کشور به جاده و ریل صورت بگیرد.

در برنامه هفتم توسعه نقش دریا در اقتصاد را پررنگ‌تر می‌بینیم البته ما انتظار داشتیم سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از محرک‌های توسعه کشور باشد

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه این موارد باعث شده است تا در برنامه هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به اقتصاد دریامحور و تامین نیروی انسانی سازمان بنادر انجام شود ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه نقش دریا در اقتصاد را پررنگ‌تر می‌بینیم البته ما انتظار داشتیم سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از محرک‌های توسعه کشور باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اما سازمان بنادر و دریانوردی از نظر تأمین نیروی انسانی دچار بحران است و تلاش خواهد شد تا در برنامه هفتم توسعه مشکل نیروی انسانی سازمان بنادر مرتفع شود. کشور دارای ۵۶۰۰ کیلومتر نوار ساحلی است اما دریا به عنوان محور توسعه قرار نگرفته است. 

شهرهای بزرگ در دنیا در کنار سواحل ایجاد شده‌اند در حالی که در کشور ما بسیاری از مناطق ساحلی و کنار دریا حاشیه‌نشینانی هستند که افراد فقیر حضور دارند

رضایی کوچی افزود: شهرهای بزرگ در دنیا در کنار سواحل ایجاد شده‌اند در حالی که در کشور ما بسیاری از مناطق ساحلی و کنار دریا حاشیه‌نشینانی هستند که افراد فقیر حضور دارند. سوال این است که چه عاملی باعث شده است که ما به دریای آزاد راه داریم اما اقتصاد ما برپایه دریامحور بنا نشده است؟

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با نگاه به اقتصاد دریامحور و افزایش ارتباط و تعامل با سایر کشورها در برنامه هفتم توسعه تدوین می‌شود و مجلس خواستار ایجاد زمینه برای توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی در سواحل دریا است.

کد خبر: ۱۷۸٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha