۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
نوسازی ماشین آلات کشاورزی باعث کاهش ضایعات می شود
نماینده علی آبادکتول:

نوسازی ماشین آلات کشاورزی باعث کاهش ضایعات می شود

علی آباد- نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: نوسازی در ناوگان کشاورزی باعث کاهش ضایعات محصولات کشاورزی گلستان می شود.

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اقتصاد استان کشاورزی است و برای افزایش بهره وری در واحد سطح باید کشاورزی به صورت مدرن انجام شود.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی افزود: هدر رفت محصولات کشاورزی به خصوص در زمان داشت و برداشت زیاد است و باید ناوگان تولید و جمع آوری محصولات کشاورزی خود را نوسازی کنیم.

وی با تاکید اینکه باید خرید ماشین آلات کشاورزی را برای زارعان سهل الوصول کنیم، گفت: نیاز است تا اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی برآوردهای لازم را در این زمینه انجام دهد تا خرید ادوات کشاورزی و ارائه تسهیلات در بودجه دیده شود.

 نوروزی با بیان اینکه در تمام دنیا از کشاورزان حمایت می شود، افزود: با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و گرانی ماشین آلات و تورم دو سال اخیر باید اقدامات اساسی انجام شود.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه ادوات و ماشین آلات کشاورزی، گفت: این نمایشگاه فرصتی طلایی است تا کشاورزان از دانش نوین کشاورزی در عرصه نمایشگاهی بهره مند شوند.

نوروزی با بیان اینکه این نمایشگاه ها عرضه خلاقیت و نوآوری است، گفت: در دورانی که تکنولوژی حرف اول را در دنیا می زند باید خود را مجهز کنیم و بتوانیم بهره وری و راندمان تولید را بالا ببریم که لازمه این کار آشنایی کشاورزان با ادوات کشاورزی است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در خاتمه افزود: جهاد کشاورزی گلستان و مدیریت های این سازمان در شهرستان ها، کشاورزان را تشویق کنند تا سطح بازدیدها افزایش یابد چراکه این مهم در رشد و شکوفایی اقتصادی کشاورزی موثر است.

کد خبر: ۱۷۸٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha