۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
افزایش نرخ یورو به دلار در بازار| آیا جریان ریزش ارزش یورو معکوس خواهد شد؟
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش نرخ یورو به دلار در بازار| آیا جریان ریزش ارزش یورو معکوس خواهد شد؟

جفت ارز یورو/دلار صبح روز دوشنبه به وقت اروپا با اندکی بهبود از  نرخ ۰.۹۷۸۵ به محدوده ۰.۹۸ افزایش یافته و با اینحال به نظر می رسد گاوها از توان لازم برای افزایش بیشتر نرخ برخوردار نیستند.

  1. به گزارش بازار، جفت ارز یورو/دلار صبح روز دوشنبه به وقت اروپا با اندکی بهبود از  نرخ ۰.۹۷۸۵ به محدوده ۰.۹۸ افزایش یافته و با اینحال به نظر می رسد گاوها از توان لازم برای افزایش بیشتر نرخ در بازار فارکس برخوردار نیستند. 

از سوی دیگر، سرمایه گذاران روی یورو همچنان نگران اتخاذ گام های بعدی دولت آمریکا و فدرال رزرو این کشور برای افزایش نرخ بهره بانکی طی ماه های یاقیمانده از سال جاری میلادی هستند که همین موضوع، منجر به عدم توانایی یورو برای انجام جهشی بزرگ در برابر دلار است. 

این هفته، سرمایه گذاران به دنبال انتشار شاخص PMI در آمریکا، آلمان، چین و استرالیا هستند که می تواند به عنوان فاکتوری تعیین کننده برای ارزش گذاری یورو/دلار محسوب می شود. 

موضوع دیگر تاثیرگذار بر ارزش یورو، افزایش تنش های ناشی از بحران انرژی در اروپا در پی جنگ روسیه و اوکراین است که می تواند به ریزش بیشتر یورو در برابر دلار کمک کند؛ بحرانی که با انتشار اخبار مبنی بر نشت گاز از خط لوله نورد استریم و نشانه رفتن انگشت های اتهام روسیه و اروپا به سوی یکدیگر در خصوص این موضوع، دور جدید و تازه ای از تنش ها را میان دو طرف و البته آمریکا گشوده است. 

افزایش نرخ یورو به دلار در بازار| آیا جریان ریزش ارزش یورو معکوس خواهد شد؟

با نگاهی به نمودار روزانه EUR/USD، متوجه می شویم تا زمانی که میانگین متحرک ۲۱ روزه نزولی (DMA) در ۰.۹۸۹۰ قاطعانه حذف شود، فروشندگان همچنان در سطوح بالاتر کمین می کنند.

پیش از آن، گاوها باید به دنبال رساندن قیمت به محدوده اوج ۰.۹۸۵۳ روز جمعه باشند. همچنین، شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) به صورت صاف زیر سطح ۵۰.۰۰ معامله می شود که احتیاط را برای گاوها تضمین می کند.

کد خبر: ۱۷۸٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha