انعقاد ۱۰ قرارداد صنعتی در دومین روز از نمایشگاه فناوری نانو

انعقاد ۱۰ قرارداد صنعتی در دومین روز از نمایشگاه فناوری نانو

مدیر کارگروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو گفت: شرکت های صنعتی حوزه نانو و شرکت های خصوصی، حضور پررنگ تری در نماشگاه امسال دارند.

به گزارش بازار، علی نجیمی درباره تعامل صنایع با شرکت‌های فناور در سیزدهمین دوره نمایشگاه نانو افزود : این نمایشگاه از دیروز آغاز شده است و با توجه به رشد حوزه نانو درخصوص فعالیت های صنعتی و بخش خصوصی، از نمایشگاه فناوری نانو استقبال خوبی شده است.

وی گفت : شرکت های صنعتی حوزه نانو، امسال در سه سالن خلیج فارس، ملل و سالن ۶ حضور دارند و در این دو روزی که از نمایشگاه گذشته است، مراجعین زیادی در حوزه صنعتی از این نمایشگاه بازدید کرده اند و  حدود ۱۰ قرارداد صنعتی به ارزش حدود هزار میلیارد تومان امضا شده است و در دو روز آینده هم،   قراردادهای صنعتی امضا می‌شود.

مدیر کارگروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو افزود :امسال علاوه بر حضور شرکت‌های نانو صنعتی در نمایشگاه فناوری نانو، شرکت هایی در حوزه های انرژی،   کشاورزی، صنایع غذایی،   سلامت و همچنین رنگ و پلیمر نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

نجیمی درخصوص حضور پررنگ تر و عملکرد موفق تر برخی شرکت های حوزه نانو در این نمایشگاه گفت : نانو، یک فناوری بین رشته‌ای است و کاربردهای مختلفی دارد و بخش‌های صنعتی مختلف از این فناوری می‌توانند بهره‌مند شوند.

وی افزود : از آنجائیکه فناوری نانو در کشور ما می تواند ارزش افزوده زیادی برای شرکت‌ها داشته باشد، بخش خصوصی بویژه شرکت هایی در پنج حوزه ۱- سلامت ۲-  آب ۳-  انرژی شامل بالادست و پایین دست نفت، گاز و پتروشیمی ۴-  فناوری‌های غذایی و ۵- ساختمان، حضور بیشتری در این نمایشگاه دارند و بیشترین سهم بازار شرکت‌های نانو در کشور نیز به این حوزه‌ها اختصاص دارد.

سیزدهمین نمایشگاه «فناوری نانو» با حضور شرکت‌های دانش بنیان، صنایع و بازرگانی از ۱۴ کشور جهان از دیروز کار خود را آغاز کرده است.

پیگیری توسعه محصولات شرکت‌های دانش بنیان حوزه نانو در صنایعی چون نفت، گاز، کشاورزی، نساجی و نیروگاهی از جمله اهدافی است که در این رویداد دنبال می‌شود.

کد خبر: ۱۷۸٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha