۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
تولید مرغ در گلستان با روش های سنتی انجام می شود  
مدیرعامل شرکت شتاب گران فناوری گلستان:

تولید مرغ در گلستان با روش های سنتی انجام می شود  

گرگان- مدیرعامل شرکت شتاب گران فناوری گلستان گفت: برای افزایش بهره وری و توجیه پذیری مرغداری ها باید از فناوری در این حوزه استفاده کرد اما متاسفانه تولید مرغ در گلستان هنوز با روش سنتی انجام می شود.

محمد سجاد جوزدانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد:  شرکت شتاب گران فناوری گلستان یک شرکت دانش بنیان است که در حوزه تجهیزات پیشرفته کنترل عفونت دستگاه مه پاش گرم الکترونیکی اختراع و به بازار معرفی کرده است.

مدیرعامل شرکت شتاب گران فناوری گلستان با بیان اینکه  این دستگاه مواد ضد عفونی و دارویی استفاده در مرغداری ها را  به ذرات ریز ۱۰ میکرون تبدیل و در محیط  مرغداری ها پخش می کند، افزود: با استفاده از این دستگاه علاوه بر نصف شدن استفاده از محلول های ضد عفونی، اثر بخشی استفاده از این محلول ها نیز بسیار افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برای ضد عفونی کردن مرغداری ها قبلا از دستگاه بنزینی که به لحاظ مصرف انرژی، ایجاد آلودگی صوتی و محیط زیست دستگاه کاربر پسندی نیست استفاده می شد، گفت: هدف دستگاه مه پاش گرم اکترونیک تامین ایمنی زیستی مرغدارها، بهینه سازی مصرف انرژی است و علاوه بر این مساله دستگاه مه پاش، یک محصول دوستدار محیط زیست است.

جوزدانی در خصوص عرضه این محصول به مرغداری ها گفت: در گلستان برای مرغدارها کارگاه های مختلف آموزشی را برگزار کردیم و با توجه به رسالت ترویجی این شرکت، با همکاری دیگر مجموعه های دانش بنیان آموزش ها خود را برای مرغدارهای استان ارائه می دهیم.

وی ادامه داد: با آموزش های انجام شده تاکنون درگلستان  تعداد ۱۰۰ مرغداری از این دستگاه استفاده می کنند و فروش این دستگاه را برای مرغداری های استان های دیگر نیز داریم.  

جوزدانی با بیان اینکه این دستگاه علاوه بر اثر بخشی به هزینه تمام شده نیز کمک خواهد کرد، گفت: متاسفانه استان در بحث مرغداری ها و کشاورزی هنوز به روش های سنتی کارها انجام می شود و علی رغم ظرفیت های خوبی که در این استان وجود دارد در حوزه ترویج بسیار ضعیف است.  

مدیر عامل شرکت شتابگران فناوری گلستان در خاتمه تاکید کرد: جهاد کشاورزی با استفاده از بخش خصوصی می تواند برای ترویج دانش روز و آگاهی بخشی در این حوزه گام بردارند و دولت نیز با در نظر گرفتن تسهیلات و مشوق های شرایط استفاده از فناوری را برای مرغداری ها فراهم کند.

کد خبر: ۱۷۸٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha