۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹
ارزیابی سلامت درونی شرکت‌ها از الزامات سرمایه‌گذاری است

ارزیابی سلامت درونی شرکت‌ها از الزامات سرمایه‌گذاری است

سرمایه‌گذاران پیش از آن که بازده مورد انتظار و ریسک یک سرمایه‌گذاری را بر مبنای مدل‌هایی که دارند، مورد ارزیابی قرار دهند، به طور قطع باید به سلامت درونی شرکت‌ها بیش از همه توجه کنند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، سید اسماعیل ابراهیمی مشاور رشد و توسعه شرکت‌ها، به موضوع مهمی در رابطه ساختار سرمایه شرکت‌ها و متغیرهای ارزشمندی آن‌ها پرداخت و به بورسان گفت: تا زمانی که شرکتی را انتخاب نکنید که سلامت درونی داشته باشد، تمامی راه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شود، نمی‌تواند صحیح باشد.

به گفته ابراهیمی؛ تا زمانی که افراد شرکتی انتخاب نکنند که سلامت درونی آن ارزیابی شده باشد، بررسی مواردی چون ریسک، بازده مورد انتظار و سایر موارد، راه به ناکجاآباد دارد.

مشاور رشد و توسعه شرکت‌ها بر این باور است که هر شرکت باید متناسب با ماهیت و فعالیتی که دارد، نقطه بهینه‌ای را برای ساختار سرمایه خود پیدا کند و هزینه ساختار سرمایه را به حداقل برساند.

وی اضافه کرد: در تمام دنیا تلاش بر این است که هزینه ساختار سرمایه به حداقل برسد چرا که شرکت قابلیت رقابت بیشتری پیدا کرده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتری را برای شرکت ایجاد می‌شود.

ابراهیمی اعتقاد دارد که علاوه بر تمامی نکاتی که باید برای ارزندگی یک سهام بررسی کرد، موضوع سلامت روند ساختار سرمایه و مدیریت شرکت‌ها با توجه به سهم آورده سهامداران، تسهیلات بانکی، تامین مالی از اوراق و... نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی همچنین تاکید کرد که طی سال‌های گذشته ابزارهای تامین مالی در کشور شرایط رو به رشدی داشته‌اند و شرکت‌ها باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

کد خبر: ۱۷۸٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha