۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان عمده گاز آغاز می شود
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز:

نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان عمده گاز آغاز می شود

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز گفت: فرآیند نصب کنتورهای هوشمند برای بخش قابل توجهی از مشترکان عمده گاز تا پایان سال آغاز می شود.

به گزارش بازار، سید محمد سراجی افزود: از دو سال قبل، در بستر شبکه ملی اطلاعات شروع به ارائه خدمات به سازمان های مختلف و دریافت خدمات از آن ها کردیم. با ایجاد درگاه مخصوصی در این زمینه، ارائه خدمات از همان دو سال قبل، به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی ادامه داد: اکنون در تلاش هستیم تا این درگاه را از بستر شبکه ملی اطلاعات، به سمت شبکه اینترنت ملی پیش ببریم که یکی از طرح های بزرگ شرکت ملی گاز محسوب می شود و با حل موضوعات امنیتی، اجرایی خواهد شد.

سراجی اضافه کرد: در تکمیل این درگاه، بحث هوشمندسازی زنجیره شرکت ملی گاز را هم در دستور کار داریم که طرح تولید و نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان عمده، خانگی و تجاری در حال انجام است. کارهای اولیه برای تولید کنتورهای هوشمند در حال صورت گرفتن است و مشاوران در این حوزه انتخاب شده اند که پیش بینی می کنیم در ماه های پایانی امسال، شاهد عملیاتی شدن بعضی از بخش های آن باشیم.

وی با بیان این که در قانون بودجه، اولویت نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان عمده در نظر گرفته شده، گفت: شاید این کار برای بخش خانگی، کمی با تاخیر صورت گیرد، اما سعی می کنیم تا پایان سال، این فرآیند را برای بخش قابل توجهی از مشترکان عمده آغاز کنیم.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز افزود: اکنون نمونه های آزمایشی نصب شده و مشاور شرکت ملی گاز در حال تفکیک مشترکان فوق عمده، عمده و سایر مشترکان است که بر اساس نسخه های مختلف که برای مشترکان طراحی خواهد شد، کار اجرایی شروع می شود اما هنوز برآورد دقیقی از هزینه نصب کنتورها وجود ندارد.

وی در خصوص اتصال شرکت ملی گاز به سامانه ستاد (تدارکات الکترونیکی دولت) هم گفت: تقریبا از ابتدای سال ۱۴۰۰ به سامانه ستاد متصل شدیم و اکنون تمامی معاملات شرکت ملی گاز از جمله مناقصات، مزایدات، استعلام ها، در این سامانه انجام می شود و خارج از آن، هیچ فعالیتی را نداریم.

کد خبر: ۱۷۸٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha