۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
چادرشب بافی و چای لاهیجان در مسیر ثبت جهانی است
استاندار گیلان:

چادرشب بافی و چای لاهیجان در مسیر ثبت جهانی است

رشت- استاندار گیلان با اشاره به این که چادرشب بافی و چای لاهیجان در مسیر ثبت جهانی هستند، شناسنامه دار کردن و معرفی آن را لازم دانست.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی به وجود میراث‌های گرانبهای فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گیلان اشاره و اظهار کرد: اقدامات موثر شکل گرفته در مسیر ثبت جهانی چادر شب بافی و نیز چای لاهیجان و ماسوله تلاش برای شناسنامه دار کردن و معرفی مزیت های گیلان است.

وی با اشاره به همراهی مردم خونگرم و مهمان نواز ماسوله و همکاری موثر شهرداری و شورای اسلامی این شهر تاریخی و دیگر مسئولان فومن برای اجرای اقدامات ثبت جهانی ماسوله گفت: زیبایی خدادادی ماسوله و تلفیق آن با معماری کم نظیر و تاریخ کهن این شهر تاریخی، وجه تمایزی برای آن ایجاد کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به ایجاد زیرساخت های لازم به نحوی‌که به بافت تاریخی ماسوله آسیبی نرسد و تغییر وضعی ایجاد نکند اشاره و ادامه داد: خوشبختانه نماینده یونسکو در بازدید یک هفته ای به صورت زمینی و هوایی و نیز در جلسه جمع‌بندی، ارزیابی مثبتی از اقدامات داشته است.

وی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک شاهد پیوستگی حلقه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گیلان خواهیم بود،  افزود: در تلاشیم تا به معنای واقعی آنچه ظرفیت های این حوزه در استان است را شکوفا کنیم.

استاندار گیلان به آغاز برنامه های راهبردی و توسعه ای و همچنین سرمایه گذاری در حوزه های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری همزمان با سفر رییس جمهور به گیلان اشاره و اظهار کرد: تسهیلات لازم برای فعالان این عرصه به عنوان اولویت دولت سیزدهم در جهت حمایت از سرمایه گذاران پیش بینی شده است.

عباسی تصریح کرد: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته و قابلیت های موجود و نگاه کارشناسانه یونسکو، آمادگی کامل برای مهیا سازی امکانات بیشتر با توجه به بافت ماسوله و تقویت و رشد این شهر تاریخی بیش از پیش وجود دارد.

نماینده سازمان جهانی یونسکو نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده و اهتمام استاندار گیلان برای ثبت جهانی ماسوله گفت: کارهای بسیار خوبی توسط مردم و مسئولان در این زمینه انجام شده و ماسوله پتانسیل های زیادی برای پیوستن و تبدیل شدن به سایت جهانی را دارد.

نعیمه احمد بن کاری با توصیف وضعیت ماسوله و اقدامات اثربخش برای ثبت جهانی این شهر تاریخی و با بیان اینکه زندگی مدرن در بافت معماری سنتی ماسوله تغییر خاصی ایجاد نکرده و تمدن آن حفظ شده، افزود: برنامه های مسئولان در شهر تاریخی ماسوله برای جلوگیری از ورود خودروها و عبور مرور گردشگران از طریق وسایل نقلیه عمومی در جهت کاهش ترافیک و حفظ شرایط آب و هوایی، بسیار مناسب است.

کد خبر: ۱۷۸٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha