۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
پیامد افزایش هزینه و اُفت تقاضا در کاهش تولید آب معدنی| ارزش ۵۴۴ میلیارد دلاری بازار جهانی تا ۲۰۳۲
عوامل موثر بر رشد بازار جهانی آب معدنی

پیامد افزایش هزینه و اُفت تقاضا در کاهش تولید آب معدنی| ارزش ۵۴۴ میلیارد دلاری بازار جهانی تا ۲۰۳۲

درحالیکه پیش بینی میشود ارزش بازار جهانی آب معدنی تا ۲۰۳۲ به حدود ۵۴۴ میلیارد دلار برسد، فروهر دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب های معدنی و آشامیدنی میگوید: احتمالا تا ۵۰درصد کاهش تولید داریم.

بازار؛ گروه صنعت:  با افزایش سریع جمعیت جهان، تقاضا برای آب آشامیدنی به طور تصاعدی در حال افزایش است. این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت بیان می کند که ۵.۳ میلیارد نفر  که معادل ۷۱ درصد از جمعیت جهان است از خدمات آب آشامیدنی با مدیریت ایمن استفاده می کنند. از سوی دیگر بر اساس این گزارش، افزایش آگاهی در مورد بیماری های منتقله از آب، مانند مالاریا، حصبه، اسهال، مسمومیت غذایی و غیره، تقاضا برای آب بطری شده (معدنی) را افزایش داده است. علاوه بر این، عواملی مانند افزایش درآمد قابل تصرف، افزایش جمعیت شهری، بهبود استاندارد زندگی و پیدایش مواد سازگار با محیط زیست برای بطری‌ها عامل رشد بازار آب های معدنی در دوره پیش‌بینی ۱۰ ساله ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ است.

پیش بینی کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی تولید آب معدنی و آشامیدنی در سال جاری

بر اساس این گزارش فعالان بخش آب های معدنی و آشامیدنی کشور در حال حاضر با مشکلات مختلفی مواجه هستند. به طوری که چندی پیش پیمان فروهر دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب های معدنی و آشامیدنی به خبرنگار بازار گفت: شرایط نه چندان مطلوب تولید و فروش دامن صنعت ما را نیز گرفته است. به خصوص اینکه به دلیل مشکلات معیشتی، مردم نمی توانند این محصولات را تهیه کنند و چون انتخاب دیگری در منازل دارند تامین آب های معدنی و آشامیدنی جزو اولویت های خانوارها نیست.

فروهر خاطر نشان کرد: در حالی که سال گذشته ۲.۲ میلیارد لیتر تولید داشتیم پیش بینی ما این است که امسال بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت که عمدتا از یکطرف به دلیل بالا رفتن هزینه های تولید است و از سوی دیگر به دلیل تورم موجود و به تبع آن پایین آمدن تقاضا برای خرید محصولات ما است.

پیش بینی رشد ۵.۵ درصدی ارزش بازار جهانی آب معدنی تا سال ۲۰۳۲

با این وجود تولید آب های معدنی و آشامیدنی در سراسر جهان وضعیت نسبتا پویایی دارد به طوری که بر اساس گزارشات جهانی که اخیرا توسط موسسه FactMr منتشر شده است بازار جهانی آب معدنی به ارزش ۳۰۱.۷ میلیارد دلار رسیده و احتمالاً نرخ رشد سالانه ۵.۰ درصدی را تا پایان سال ۲۰۲۲ ثبت می کند و به ۳۱۸.۲۹ میلیارد دلار می رسد.

از سوی دیگر بر اساس ارزیابی های صورت گرفته پیش بینی می شود ارزش بازار جهانی آب های معدنی در یک بازه زمانی ۱۰ ساله یعنی از ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ رشدی ۵.۵درصدی را رقم بزند و در پایان سال ۲۰۳۲ ارزش جهانی این محصول به حدود ۵۴۴ میلیارد دلار برسد.

علاوه بر این بر اساس این گزارش، در حوزه رشد داخلی بازار آب های معدنی، کشورهایی همچون ایالات متحده، آلمان، چین، ژاپن و هند سریعترین رشد را دارند. به طوری که پیش بینی می شود در یک دوره ۱۰ساله یعنی از ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ ایالات متحده به طور میانگین رشدی به میزان ۵.۳ درصد را رقم بزند، آلمان رشدی ۵.۲ درصدی، چین رشدی ۵.۱ درصد، ژاپن و هند نیز رشدی ۵ درصدی را رقم بزنند.

چین سالانه بیش از ۵۰ میلیون تن آب معدنی مصرف می کند

در این گزارش آمده است، داده های آماری حاکی از این است که مصرف آب معدنی  در ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ به حدود ۱۴.۲ میلیارد گالن رسید. علاوه بر این، در شرایطی که سازمان های تجاری فدراسیون اروپایی آب معدنی (EFBW) به طور فعال مزایای آب چشمه طبیعی، آب معدنی و سایر مایعات بطری شده را ترویج می کنند و بر این اساس انتظار می‌رود آلمان بزرگترین بازار آب گازدار باشد و به تبع ارزش آب های بسته بندی شده (بطری شده) در منطقه را نیز تا ده سال آینده به میزان ۵.۲ درصد افزایش بدهد.

ازسوی دیگر بر اساس گزارشات منتشر شده، چین برای مدت طولانی به دلیل آلودگی آب و کمبود منابع طبیعی آب شیرین با کمبود آب آشامیدنی در دسترس مواجه بوده است و موسسه FactMr می گوید: طبق گزارش اتاق بازرگانی مستقیم چین، چین تنها ۶.۵ درصد از کل منابع آب تجدید پذیر روی زمین را در اختیار دارد که یک پنجم جمعیت جهان را حفظ می کند.  در نتیجه، دولت فعالانه برای افزایش دسترسی به آب آشامیدنی تمیز فشار می آورد. علاوه بر این، گزارش نشان می دهد که کل مصرف سالانه آب بطری شده در چین تا پایان سال ۲۰۲۱ به بیش از ۵۰ میلیون تن رسیده است و همچنین انتظار می رود بازار تا سال ۲۰۳۲ با بیش از ۵.۱ درصد رشد، گسترش یابد.

کد خبر: ۱۷۸٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha