۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
بیش از ۹۰ درصد میگوی تولیدی گلستان صادر می شود
سرپرست دامپزشکی گلستان:

بیش از ۹۰ درصد میگوی تولیدی گلستان صادر می شود

گرگان- کاووسی، سرپرست اداره کل دامپزشکی گلستان با بیان اینکه شهرستان گمیشان بزرگترین منطقه تولید میگو در شمال کشور است، گفت: بیش از ۹۰ درصد این محصول به خارج از کشور صادر می شود.

علی کاووسی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مجموعه دامپزشکی گلستان مسئولیت نظارت بر ۱۰۰ مزرعه پرورش میگو با یک هزار و  ۹۵ استخر را بر عهده دارد که ۴۰ مزرعه جدید در آینده ای نزدیک به مزارع استان افزوده می شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی گلستان با بیان اینکه شهر گمیشان در استان گلستان مهمترین و در کل بزرگترین منطقه تولید کننده میگو در شمال کشور است، ادامه داد: میگوی تولیدی در استان از کیفیت مطلوبی برخوردار است که بیش از ۹۰ درصد محصول تولیدی به خارج از کشور صادر می شود.

با بیان اینکه استان ۱۰۰ مزرعه پرورش میگو با یک هزار و ۹۵ استخر دارد، خاطر نشان کرد: مجموعه دامپزشکی گلستان بر این تعداد استخر و مجموعه نظارت بهداشتی می کند که خوشبختانه در سالجاری هیچ مشکلی از مرحله پرورش تا برداشت نداشتیم.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر مزرعه داران در حال برداشت میگو از مزارع هستند و تاکنون یک هزار و ۸۵۰ تن محصول برداشت شده است، تصریح کرد: طبق زمان بندی اعلام شده، عملیات برداشت پیش از آغاز تغییرات جوی و کاهش دمای هوا، در مورخ ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۱ به پایان می رسد و آمار نهایی میگوی تولید شده در سالجاری به شکل رسمی اعلام می شود.

کاووسی با اشاره به اینکه مزارع پرورش میگو در استان گلستان از ۸۰ مزرعه در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ مزرعه افزایش یافته است، توضیح داد: به طور یقین با افزایش تعداد مزارع و استخرها برداشت محصول نیز افزایش می یابد.

 وی با بیان اینکه متأسفانه میگو در سبد غذایی مردم ایران متقاضی زیادی ندارد، افزود: کشورهای عمان، امارات و چین بزرگترین مشتری محصول تولیدی کشورمان هستند.

 سرپرست اداره کل دامپزشکی گلستان در خاتمه کل وسعت مزارع پرورش میگو در استان را چهار هزار هکتار برشمرد و گفت: از این وسعت یک هزار و ۵۴۵ هکتار مفید است که برای تولید میگو اختصاص یافته است و در آینده ای نزدیک با احداث و بهره برداری از مزارع جدید، تعداد مزارع استان در شهرستان گمیشان به ۱۴۰ مزرعه افزایش می یابد.

کد خبر: ۱۷۸٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha