۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
دولت انگلیس نیمی از هزینه برق و گاز کسب‌وکارها را می‌پردازد
به منظور جلوگیری از رکود اقتصادی؛

دولت انگلیس نیمی از هزینه برق و گاز کسب‌وکارها را می‌پردازد

دولت بریتانیا از روز اول اکتبر (نهم مهر ماه) با تعیین قیمت حمایتی برای مشترکان غیرخانگی، حدود نیمی از هزینه برق و گاز کسب‌وکارها و صنایع را تقبل کرده است.

به گزارش بازار، بعد از وقوع جنگ اوکراین و کاهش صادرات گاز روسیه به اروپا، کشورهای اروپایی با بحران انرژی مواجه شده‌اند. انتظار می‌رود در زمستان پیش رو علاوه بر کمبود گاز و برق، مشترکان کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا، مجبور باشند ۳ تا ۴ برابر بیشتر برای تامین انرژی هزینه کنند. در چنین شرایطی دولت بریتانیا طرحی را تدوین و از روز اول اکتبر (نهم مهرماه) اجرایی کرده است که از هزینه انرژی مشترکان برق خانگی و غیرخانگی بکاهد. براساس این طرح، در بخش غیرخانگی، یک قیمت حمایتی برای هر مگاوات ساعت انرژی برق و گاز مشترکان غیرخانگی و کسب‌وکارها، از جمله صنایع، مدارس، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها و ... در نظر گرفته شده است و انتظار می‌رود بیش از نیمی از هزینه نهایی برق و گاز آن‌ها از سوی دولت تقبل شود.

براساس محاسبات دولت بریتانیا، یک کسب‌وکار تولیدی با سایز متوسط در این کشور، ماهانه ۲۰۰ مگاوات ساعت برق و ۱۶۰۰ مگاوات ساعت گاز مصرف می‌کند که با قیمت‌های فعلی بیش از ۵۶۰ هزار پوند هزینه برای این کسب‌وکار درپی دارد. در طرح جدید دولت بریتانیا دست کم ۲۱۵ هزار پوند از هزینه انرژی این کسب‌وکار از سوی دولت تقبل می‌شود. شرایط مشابهی برای دیگر کسب‌وکارها نیز برقرار است و هرکدام بین ۳۵ تا ۵۰ درصد از هزینه‌های انرژی خود را از سوی دولت دریافت می‌کنند. این حمایت دولت بریتانیا در تقبل بخشی از هزینه انرژی کسب‌وکارها و صنایع، مورد استقبال فعالان اقتصادی این کشور نیز قرار گرفته است و انتظار می‌رود نقشی بسزایی در جلوگیری از رکود اقتصادی در زمستان پیش‌رو داشته باشد.

کد خبر: ۱۷۸٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha