۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴
کاهش ۳۰ درصدی معاملات مسکن طی ۶ ماه نخست سال در گرگان
در گفتگو با بازار بیان شد؛

کاهش ۳۰ درصدی معاملات مسکن طی ۶ ماه نخست سال در گرگان

گرگان- صنعتی، رئیس اتحادیه املاک شهرستان گرگان با اشاره به ضرورت اصلاح نرخ عوارض شهرداری این شهر، گفت: معاملات مسکن طی شش ماه نخست سال در گرگان ۳۰ درصد کاهش یافت.

محمدرضا  صنعتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون و با جهش عوارض ساختمانی با کاهش تولید مسکن در گرگان روبرو هستیم و این امر قیمت آپارتمان ها و واحدهای مسکونی موجود را افزایش داده است.

رئیس اتحادیه املاک شهرستان گرگان افزود: با افزایش قیمت عوارض، قیمت تمام شده مسکن برای خریداران گران‌تر می شود و قدرت توان مردم برای خرید واحد مسکونی کاهش می یابد؛ در این شرایط سازندگان هم رغبتی برای تولید ندارند که این موضوع در درازمدت خطرناک است.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون در محلات شمالی شهر که در سال های قبل امکان خرید مسکن برای دهک های متوسط جامعه مانند کارمندان ممکن بود،؛ با افزایش قیمت ۲۵ تا ۳۰ درصدی روبرو هستیم و قیمت ها از متری ۱۲ میلیون تومان به بیش از ۱۵ میلیون تومان رسیده است.

صنعتی ادامه داد: افزایش قیمت ها در مناطق مرفه نشین و  محور ناهارخوران و هسته مرکز شهر افزایش بیشتری داشته و این قیمت های سرسام آور تعداد معاملات خرید و فروش مسکن را کاهش داده است.

رئیس اتحادیه املاک شهرستان گرگان گفت: تعداد معاملات خرید و فروش مسکن در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است که مهم ترین علت آن، کاهش توان مالی مشتریان بوده و به زبان ساده تر بازار عملاً وارد رکود شده است.

وی بیان کرد: رشد بی سابقه قیمت مسکن علاوه بر مقوله خرید و فروش بر موضوع اجاره نشینی هم تاثیر گذاشته است و بسیاری از شهروندان به ناچار به مناطق حاشیه شهر و یا روستاهای پیرامونی گرگان مهاجرت کرده و در آنجا سکونت گزیده اند.

کد خبر: ۱۷۸٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha