۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
آخرین وضعیت الحاق زمین‌های مازاد دولتی به نهضت ملی مسکن
مدیرکل املاک سازمان ثبت اسناد و املاک خبر داد

آخرین وضعیت الحاق زمین‌های مازاد دولتی به نهضت ملی مسکن

مرادی، مدیرکل املاک سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: تاکنون سند هزار و ۲۰۰ هکتار در محدوده داخلی شهرها وسند ۳۹ هزار هکتار زمین در حریم شهرها به نام دولتصادر شده است.

به گزارش بازار، عبدالحمید مرادی افزود: کارگروهی در سازمان ثبت اسناد واملاک با حضور مسئولان سازمان ملی زمین و مسکن هر روز تشکیل می‌شود تا به صورت مصداقی مشکلات واگذاری زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی را پیگیری کند.

وی با تاکید بر این که در جلسه امروز سند ۲۵۵ هزار هکتار از اراضی استان البرز به نام دولت صادر شده است گفت:تا دیروز ۹۴۵ هکتار از اراضی با کیفیت محدوده شهرها که متعلق به دستگاه‌های دولتی بود به وزارت راه وشهر سازی واگذار و سند ان به نام سازمان ملی زمین ومسکن ثبت شده بود که این رقم امروز به ۱۲۰۰ هکتار رسید.

مرادی با اشاره به این که حدود ۴۰ هزار هکتار سند مالکیت، براساس قانون جهش تولید به نام سازمان ملی زمین و مسکن و وزارت راه و شهرسازی صادر شده است گفت: این مقدار زمین شامل ماده ۹ و ۱۰ قانون جهش تولید می‌شود.

مرادی افزود: اولویت وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن پیگیری ماده ۱۰ قانون جهش تولید است، چون براساس این ماده اراضی واگذار شده، داخل محدوده شهرهاست و بر اساس ماده ۹ اراضی به حریم شهرها برمی گردد.

وی گفت: قرار است سازمان ملی زمین و مسکن طرح نهضت ملی مسکن را در از زمین‌های باکیفیت محدوده شهری اجرا کند.

مدیرکل املاک سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: سه شنبه هفته جاری قرار است جلسه وبیناری با حضور مدیران کل سازمان ثبت اسناد و املاک در دفاتر استان‌ها و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شود تا آخرین وضعیت زمین‌ها، چالش‌ها و موانع واگذاری زمین‌های مازاد در دستور کار قرار گیرد.

مرادی درباره مهم‌ترین موانع صدور اسناد زمین‌های مازاد به نام دولت را تمکین نکردن دستگاه‌های دولتی بر شمرد و افزود: در حال حاضر از طریق راهکارهای قانونی پیگیر این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: مشکل دیگر این است که برخی از دستگاه‌های اجرایی مالک اراضی نیستند یعنی زمین به آن‌ها هبه شده است و یا واگذاری زمین با شرایطی بوده که دستگاه‌های دولتی مستندسازی نکرده اند.

مدیرکل املاک سازمان ثبت اسناد و املاک مهم‌ترین مانع صدور سند زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی را مراجعه این دستگاه‌ها به مقامات سیاسی و اجرایی استان‌ها و ارائه طرح‌های توجیحی برشمرد.

کد خبر: ۱۷۸٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha